با ساخت و سازهای غیر مجاز در همدان به شدت برخورد خواهد شد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان: به زودی 150 حکم قضایی در برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز در همدان به اجرا در خواهد آمد

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ رحیم برقی، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: حکم قضایی برای برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در باغات همدان قطعی شده که این احکام به زود اجرایی می‌شود.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 85 تخریب در استان همدان انجام شده است که فقط 10 مورد حکم قطعی داشته و در 75 مورد از اختیارات ، دادستانهای استان استفاده شده است.

وی با اعلام اینکه 40 مورد از این تخریب ها در روستای تفریجان بوده است یادآور شد: 24 مورد نیز در روستای حیدره بوده که از قبل به آنها تذکر داده شده بود که یکی از این موارد رستوران پدیده الوند بوده است که حکم قطعی برای تخریب آن صادر شد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی همدان بابیان اینکه همه مسئولان در صدد حفظ طبیعت و منابع طبیعی هستند تصریح کرد: جهاد کشاورزی با ساخت و ساز مشکلی ندارد ولی متقاضیان برای ساخت خانه کارگری در باغات خود باید مجوز لازم را دریافت و قانون را رعایت کنند.

برقی افزود: ساخت و ساز در باغات کمتر از یک هزار و 500 متر ممنوع بوده و باغ هایی با متراژ 1500 تا 2500 متر مربع مجوز برای ساخت واحد 20 متر در دو طبقه صادر می شود.

وی در ادامه گفت: همچنین از مساحت دو هزار و 500 متر تا 5000 متر مجوز 30 متر در دو طبقه و همچنین برای 10 هکتار باغ مجوز ساخت خانه باغی به مساحت 120 متر مربع در سه طبقه داده می شود.

برقی، تاکید کرد: به زودی احکام صادر شده در منطقه روستای سولان تا امامزاده کوه و روستای آبشینه اجرایی می شود.

وی اظهار داشت: صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی توسط شهرداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا و واگذاری خدمات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و تلفن بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان ممنوع است و افراد و دستگاه های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =