۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲
کد خبر: 81806450
T T
۰ نفر
رييس دامپزشكي بروجرد: دامداران از تغذيه دام با نان كپك زده خودداري كنند

بروجرد- ايرنا- رييس شبكه دامپزشكي بروجرد گفت: نان كپك زده اثرات نامطلوبي بر سلامت دام دارد لذا از دامداران انتظار مي رود از تغذيه دام با نان كپك زده جدا خودداري كنند.

محمدرضا جباري روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: تغذيه دام با نان كپك زده سلامتي دام را به خطر مي اندازد و موجب سقط جنين مي شود.
وي اضافه كرد: تغذيه دام با نان كپك زده و علوفه آلوده همچنين باعث ايجاد عوارض در فرآورده هاي دامي و افزايش احتمال وجود آلودگي به خصوص سم آفلاتوكسين در شير مي شود.
رييس شبكه دامپزشكي بروجرد گفت: شير دام هايي كه با نان كپك زده تغذيه مي شوند آلوده به سمي خطرناك است كه در دراز مدت ممكن است باعث ايجاد بيماري سرطان در انسان شود.
وي افزود: نان حاوي كپك موجب آلرژي در انسان مي شود لذا انتظار مي رود دامداران به هنگام دادن نان خشك به دام، نان هاي كپك زده را براي سلامتي خود و دام جدا كنند.
جباري اظهار كرد: در شش ماهه نخست امسال افزون بر يك ميليون قطعه طيور و 34 هزار راس دام در كشتارگاه‏‎ هاي صنعتي بروجرد مورد بازرسي و نظارت قرار گرفته و سه ميليون و 400 هزار قطعه طيور صنعتي عليه بيماري ها واكسينه شده اند.
وي افزود: نزديك به 11 هزار قطعه لاشه طيور در بازرسي‏‎ از كشتارگاه‏‎ هاي صنعتي طيور شهرستان بروجرد كشف و ضبط شده است.
رييس شبكه دامپزشكي بروجرد با بيان اينكه پنج هزار بازديد از واحدهاي فروش مواد خام دام و طيور انجام شده است، گفت: دو واحد متخلف در اين راستا شناسايي و به مراجع قضايي ارجاع داده شده است.
وي افزود: افزون بر چهار هزار و 500 گواهي بهداشتي در مدت ياد شده در اين شهرستان صادر شده است.
بروجرد به عنوان يكي از قطب‏‎ هاي دامپزشكي كشور داراي 220 روستا، 170 واحد مرغداري، 17 هزار راس گاو و گوساله و 200 هزار راس گوسفند و بز است.
6052/3022

سرخط اخبار استان‌ها