۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۵۱

رئیس گروه تغذیه دامی وزارت جهاد کشاورزی:

استفاده از دانش روز در مدیریت سیلوها ضروری است

استفاده از دانش روز در مدیریت سیلوها ضروری است

قزوین- رئیس گروه تغذیه معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: استفاده از دانش روز و تکنولوژی مدرن در مدیریت سیلوها و تامین سلامت مواد غذایی ذخیره شده نقش تعیین کننده دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله شبانی روز دوشنبه در همایش علمی تخصصی آشنایی با سازه ها و فناوری جدید تولید ذرت سیلویی که با حضور معاونین، مدیران، کارشناسان و بهره برداران در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی قزوین برگزارشد اظهار داشت:در عصر حاضر همسويی و همگامی با علم و فناوری‌های جديد، اصلی مهم در پيشرفت بخش‌های مختلف جامعه محسوب می ‌شود و بر همين اساس در سال‌های اخير، شاهد رشد چشمگير بخش‌ها و شركت‌هايی هستيم كه با مجهز کردن خود به جديدترين و پيشرفته‌ترين ادوات و ابزار، گامهای قابل توجهی در ارتقاء‌ فعاليت‌های خود برداشته اند.

وی افزود: در اين ميان، تهيه سيلو و نيز نگهداری آن در مقابل عوامل محيطی و حفظ ارزش غذايی آن از مشكلاتی است كه بسياری از دامداران با آن مواجه اند و حتی در صورت احداث سيلوی مناسب با بازده خوب، زمان بسياری صرف آن می‌شود كه مقرون به صرفه نيست.

شبانی تصریح کرد: امنیت زیستی با امنیت غذایی مرتبط است و ارتباط مستقیمی با وظایف جهاد کشاورزی دارد و هدف از سیلو کردن مواد غذایی فراهم کردن زمینه مناسب برای دست نخورده باقی ماندن محصول است.

شبانی گفت: مدیریت اصولی و منطقی سیلوها، زمان مناسب سیلو کردن مواد غذایی و برداشت محصول برای سیلو کردن از مسائلی است که باید جدی گرفته شود که در این میان استفاده از انواع روشهای نگهداری علوفه های سبز شامل خشک کردن و سیلو کردن ضروری است.

علیرضا آقاشاهی عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور هم در این جلسه اصل مهم حفظ شرایط بی هوازی در سیلوها را اصلی ترین شرایط نگهداری در سیلوها عنوان کرد و افزود: رعایت اصول سیلو کردن، رطوبت علوفه در حد مناسب، استفاده از مواد افزودنی مناسب و بکارگیری روش صحیح استفاده از علوفه سیلو نقش موثری در داشتن یک سیلو استاندارد دارد.

در پایان این همایش بهره برداران مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند و کارشناسان به آنها پاسخ دادند.

کد خبر 2938948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha