۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۸:۰۷
کد خبر: 82249337
T T
۰ نفر
12 هزار تشكل در حوزه تعاون روستایی فعالیت دارند

بجنورد - ایرنا- معاون دفتر امور تشكل‌های كشاورزی سازمان مركزی تعاون روستایی با اشاره به نقش و اهمیت تشكل های غیردولتی گفت: هم اكنون 12هزار تشكل در حوزه تعاون روستایی كشور فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا مرتضی ادیب پنجشنبه در آیین گشایش نخستین بازار فن مزرعه كشور در شیروان خراسان شمالی اظهار كرد: از این تعداد بیش از هزار تشكل در حوزه اجتماعی شكل گرفته و فعالیت می كنند.
وی با بیان اینكه 200 انجمن خبرگان در شهرستان های كشور شكل گرفته و فعالیت می كنند گفت: تمام تشكل هایی كه به عنوان نمونه های كشوری انتخاب می شوند باید پروانه فعالیت نظام صنفی را داشته باشند.
ادیب با بیان اینكه چهار میلیون كشاورز در ایران فعالیت می كنند افزود: در كشاورزی هیچ راه و چاره ای نداریم جز اینكه به سوی علم و فناوری برویم كه به ما كمك می كند میزان تولید افزایش یابد تا بازار رقابتی تحقق یابد.
معاون دفتر امور تشكل‌های كشاورزی سازمان مركزی تعاون روستایی با یبان اینكه بخش كشاورزی می تواند مثمر ثمر باشد گفت: سال گذشته بخش كشاورزی 6 درصد به رشد كشور اضافه كرد.
رئیس پارك علم و فناوری خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: امروزه علم و ثروت باید در كنار هم دیده شوند چراكه علم تبدیل به فناوری و نوآوری می شود كه به تبع آن نوع كشت و ... تغییر می كند و باعث می شود علم ثروت را تصاعدی افزایش دهد.
علی اصغر پیله ور با بیان اینكه شركت های دانش بنیان خلق مزیت می كنند و آنچه كه نیست را به وجود می آورند اظهار كرد: در جامعه و استان ما شركت ها و جوانانی هستند كه می توانند خلق ثروت، مزیت، تولید و اشتغال كنند.
وی گفت: در نمایشگاه فن بازار مزرعه بخش های مختلف از جمله متقاضی، كشاورز، فرد خلاق و نوآور و سرمایه گذار در یك تعامل جمعی كار می كنند.
نخستین نمایشگاه فن بازار كشور در شیروان با حضور مسئولان كشوری، استانی و شهرستانی روز پنجشنبه در مجتمع آموزش عالی كشاورزی شیروان افتتاح شد.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 كیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186 /1744 /
خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده:علی اصغرافتاده

سرخط اخبار استان‌ها