۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۰
کد خبر: 82337795
T T
۰ نفر
پشتیبانی طرح 46 هزار هكتاری سیستان از اولویت های این وزارتخانه است

زاهدان – ایرنا – وزیر جهاد كشاورزی گفت: پشتیبانی و تولید مصالح مورد نیاز برای طرح آبیاری 46 هزار هكتاری در منطقه سیستان مانند راه اندازی كارخانه تولید لوله GRP و نیز حمایت از این طرح از اولویت های این وزارتخانه است.

محمود حجتی روز پنجشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از فاز دوم كارخانه تولید لوله GRP در شهرستان نیمروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایجاد خط دوم این كارخانه با تولید لوله هایی با قطر 1600میلی متر نشان دهنده تلاش برای فراهم كردن مواد موردنیاز در طرح آبرسانی 46 هزار هكتار از زمین های كشاورزی منطقه سیستان به وسیله لوله است.
وی ادامه داد: این طرح در سفر رئیس جمهوری به سیستان وبلوچستان كلید خورد و با توجه ویژه رهبر معظم انقلاب حمایت های مالی آن صورت گرفته است.
وی افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح 500 میلیارد دلار معادل حدود 1500میلیارد تومان پیش بینی شده است كه با توجه به افزایش هزینه ها ممكن است با مقداری كسری مواجه شود اما مسئولان استانی، نمایندگان و مسئولان كشوری در حال پیگیری برای جبران این كسری هستند.
وزیر جهاد كشاورزی تصریح كرد: پیش بینی می شود بخش عمده این طرح تا پایان سال 96 به بهره برداری برسد و احتمال موكول شدن بخشی از آن به سال 97 نیز وجود دارد.
**بهره برداری از 10هزار هكتار از طرح 46 هزار هكتاری تا پایان امسال در سیستان
حجتی خاطرنشان كرد: امیدواریم تا آخر امسال حدود 10هزار هكتار از طرح آبرسانی به زمین های كشاورزی منطقه سیستان از طریق لوله به بهره برداری برسد.
وی بیان كرد: هم اینك در تمام شهرستان های منطقه سیستان كارگاه ها در حال انجام عملیات اجرایی بوده و روند كار بسیار خوب ارزیابی می شود.
**اختصاص 400 میلیون متر مكعب آب به كشاورزی منطقه سیستان
وزیر جهاد كشاورزی اظهارداشت: هماهنگی های لازم با وزارت نیرو در خصوص اختصاص 400 میلیون مترمكعب آب به كشاورزی سیستان از طریق طرح 46هزار هكتاری انجام شده است.
وی ادامه داد: با احتساب ورود این میزان آب به شبكه 46هزار هكتاری تقریبا هشت هزار متر مكعب در هر هزار هكتار تخصیص داده می شود.
وی افزود: امیدواریم با تبدیل كشاورزی به فعالیت اقتصادی و پیشرفته در سیستان شاهد توسعه اشتغال و درنهایت بهبود شرایط معیشتی مردم باشیم.
بر اساس مصوبه سفر ریاست جمهوری طرح انتقال آب با لوله به 46 هزار هكتار از زمین های كشاورزی دشت سیستان به مرحله اجرا در آمده است.
وزیر جهاد كشاورزی روز پنجشنبه به منظور بازدید از طرح 46 هزار هكتاری سیستان، شركت در نشست شورای اداری و حضور در مجمع ادواری استانداران سیستان و بلوچستان به این استان سفر كرده است.
حجتی از مهر 68 تا شهریور 73 استاندار سیستان و بلوچستان بوده است.
7311 **6081 خبرنگار: اسماعیل مرادقلی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد