۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۸
کد خبر: 82144421
T T
۰ نفر
توسعه همكاری های كشاورزی ایران و بلغارستان بررسی شد

تهران- ایرنا- راه های توسعه همكاری های كشاورزی ایران و بلغارستان در دیدار وزیران كشاورزی دو كشور در تهران بررسی شد.

به گزارش ایرنا از وزارت جهادكشاورزی،در این دیدار كه امروز دوشنبه همزمان با سفر نخست وزیر بلغارستان به كشورمان در محل كاخ سعد آباد صورت گرفت، محمود حجتی وزیر جهادكشاورزی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های بخش كشاورزی ایران اظهار امیدواری كرد: پس از سال ها وقفه در روابط كشاورزی دو كشور، سفر حاضر بتواند آغازگر فصل جدیدی در توسعه همكاری های علمی، تحقیقاتی و اقتصادی ایران و بلغارستان در زیر بخش های مختلف كشاورزی باشد.

** همكاری ایران و بلغارستان در توسعه تحقیقات جنگل و مرتع
خانم دسیسلاوا تانوا وزیر كشاورزی و غذای بلغارستان نیز در این دیدار با اشاره به عزم و اراده سیاسی كشورش برای توسعه روابط با ایران اظهار داشت: زمینه های خوبی برای همكاری های كشاورزی بین دو كشور بویژه در زمینه تحقیقات، تبادل تجربیات و بخش جنگل و مرتع وجود دارد.
در این دیدار با توجه به تاكید وزیر جهادكشاورزی بر ضرورت تسریع در ایجاد بسترهای قانونی توسعه همكاری ها در بخش كشاورزی بویژه تبادل موافقت نامه های قرنطینه دامی و گیاهی، مقرر شد اسناد لازم در اسرع وقت تهیه و به امضاء دو طرف برسد.
وزیران كشاورزی ایران و بلغارستان به منظور حصول اطمینان و پیشرفت همكاری ها و اجرای توافق های صورت گرفته در این ملاقات نمایندگان ویژه خود را تعیین و معرفی كردند.
به گزارش ایرنا، بلغارستان كشوری در جنوب شرقی اروپا و پایتخت آن شهر صوفیه است. این كشور 110 هزار و 994 كیلومتر مربع مساحت دارد و چهاردهمین كشور بزرگ در اروپا است.
مهمترین صادرات بلغارستان اسانس گل رز، پوشاك، كفش، آهن و فولاد، ماشین آلات و تجهیزات است.
اقتصام**9186 **1561
۰ نفر