۱۵ هزار تن سیب زمینی از همدان به خارج از کشور صادر شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: خرید تضمینی کشمش ملایر از طریق مرکز خرید تعاون روستایی ملایر انجام می شود و خرید با قیمت بالاتر از کف بازار از طریق اتحادیه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ منصور رضوانی‌جلال، که در ستاد تنظیم بازار استان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق و با اشاره به صادرات 15 هزار تن سیب‌ زمینی در سال جاری، خاطرنشان کرد: صادرات سیب‌زمینی همچنات ادامه دارد و امیدواریم این امر تقویت شود.

وی با بیان اینکه 171 هزار تن محصول کشاورزی مشمول یارانه شده است، گفت: در مرحله اول به 58 هزار تن محصول یارانه پرداخت شد و در مرحله دوم نیز به 11 هزار تن محصول معادل 16.6 میلیارد تومان یارانه اختصاص یافت که به‌ زودی پرداخت خواهد شد.


وی هدف از خرید تضمینی کشمش را ارتقای قیمت کشمش دانست و ادامه داد: قراردادی بین روسیه و تعاون روستایی منعقد شده تا کشمش بالاتر از قیمت کف بازار خریداری شود.

رضوانی‌جلال به آغاز خرید چغندرقند از کشاورزان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 23 هزار تن چغندر به کارخانه‌ها تحویل داده شده که آغاز خرید چغندرقند باعث ایجاد سیر نزولی در قیمت شکر شده است.


رئیس جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: کشت کلزا و دانه‌های روغنی از سیاست‌های کاهش وابستگی است اما کشاورزان به دلیل عدم پرداخت مطالبات نتوانستند کلزا کشت کنند.

وی در آخر گفت: امسال 5 هزار هکتار کلزا در استان همدان کشت شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584126

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =