جذب بازار اولویت تشکل های بخش کشاورزی کردستان

نقش تشکل های بخش کشاورزی در تولیدات پایدار با هدف جذب بازار باید پررنگتر شود و جذب بازار توت فرنگی، باید اولویت اتحادیه توت فرنگی کاران باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان درجلسه کارگروه تخصصی صندوق توسعه کشاورزی استان کردستان که با دستور کار برسی طرح زنجیره تولید محصول توت فرنگی برگزار شد اظهار کرد: اجرای زنجیره های تولید محصولاتی نظیر توت فرنگی که برند ویژه استان کردستان در کشور است اقدامی مهم در راستای حمایت از تولید پایدار و ایحاد اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: جذب بازار می تواند علاوه بر تضمین درآمد کشاورزان توت فرنگی کار در راستای افزایش زیر سطح این محصول اهمیت ویژه ایی داشته باشد.
ذوالفقاری نقش تشکل های بخش کشاورزی در جذب بازار محصولات کشاورزی را مهم عنوان کردو گفت: مهمترین موفقیت یک کشاورز علاوه بر کاشت، داشت و برداشت به موقع، رساندن به موقع محصول به بازار است این دغدغه را تشکلا های کشاورزی می توانند کاهش دهند.
وی با تاکید بر اینکه تشکلها باید بازار را به کنترل خود در درآورند افزود: تشکل ها و تعاونی های بخش کشاورزی باید تقویت شوند و منسجم تر زیر نظر اتحادیه فعالیت کنند .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یاداورشد: برگزاری منظم جلسات ستاد توت فرنگی می تواند علاوه بر تبادل نظرات با مصوبه های منسجم باعث ایجاد انگیزه خدمت بیشتر می شود.
وی اظهار داشت : با اجرای دوره های آموزشی تشکل ها باید کشاورزان را به سوی کشت نشاء های مناسب و ارقام بهتر سوق دهدند و در این راستا مرکز تحقیقات کشاورزی استان کردستان از ظرفیت قابل توجهی برخوردار است که این ظرفیت می تواند در شناسایی و ترویج ارقام جدید توت فرنگی به کارگیری شود.
در پایان این جلسه طرح زنجیره تولید توت فرنگی در روستای سراب قامیش به تایید اعضاء رسید.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =