Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد:

تولید سالانه 30 هزار تن گوشت قرمز، 40 هزار تن گوشت سفید و 240 تن شیر در اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سالانه در استان شش هزار تن عسل تولید می‌شود که از این میزان یک‌هزار تن به مصرف داخلی رسیده و مابقی به دیگر استان‌های کشور و همچنین خارج از کشور صادر می‌شود.

تولید سالانه 30 هزار تن گوشت قرمز، 40 هزار تن گوشت سفید و 240 تن شیر در اردبیل


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید سالانه 30 هزار تن گوشت قرمز در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، بهلول تکلوی که به مناسبت روز جهانی غذا در حاشیه نمایشگاهی که به همین مناسبت برگزار یافته بود، با اعلام این خبر افزود: در استان 3 میلیون و 880 واحد دامی پرورش و سالانه 30 هزار تن گوشت قرمز تولید می شود. از این میزان 14 هزار تن آن به نیاز داخلی رسیده و مابقی به دیگر استان های کشور صادر می شود.

وی گفت: تولید سالانه شیر دراستان 240 هزار تن است که 120 هزار تن آن به مصرف داخلی رسیده و مابقی نیز به دیگر استان های کشور فرستاده می شود. سالانه 40 هزار تن تولید گوشت سفید در استان تولید می شود. از این میزان نیز 31 هزار تن به مصرف داخل استان رسیده و مابقی نیز به دیگر استان های کشور ارسال می شود.

وی با اشاره به میزان تولید محصول عسل در استان اردبیل نیز افزود: سالانه در استان شش هزار تن عسل تولید می شود که از این میزان یکهزار تن به مصرف داخلی رسیده و مابقی به دیگر استان های کشور و همچنین خارج از کشور صادر می‌شود.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: در تولید و فرآوری محصولات کشاورزی اعم از تولیدات دامی و گیاهی نظارت کافی و لازم صورت می گیرد تا محصولی سالم و عاری از هرگونه آلودگی به دست مصرف کنندگان برسد. مروجان و کارشناسان ترویج نیز در کلیه فعالیت های ترویجی و آموزشی خود موارد ضروری و اساسی را در خصوص رعایت بهداشت تولید به بهره برداران ارائه می دهند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید