۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۴۷
کد خبر: 82525782
T T
۰ نفر
استاندار مركزي: توزيع مواد غذايي در ايام انتخابات مصداق سرقت راي است

اراك - ايرنا - استاندار استان مركزي گفت: توزيع مواد غذايي درايام انتخابات بازي كردن با فهم، انديشه مردم و مصداق سرقت راي است و بخشداران بايد اين موضوع را رصد كنند تا برابر قانون با اين موارد برخورد شود.

محمود زماني قمي روز پنجشنبه در نشست مشورتي با بخشداران استان مركزي در اراك افزود: برگزاري انتخاباتي سالم، قانونمدار و با حضور و مشاركت حداكثري مردم از اهداف مهم دولت در برگزاري انتخابات است و بخشداران و فعالان اين حوزه بايد براي حفظ و حراست از آراي مردم و برگزاري انتخاباتي سالم رعايت قانون را سرلوحه كار خود قرار دهند.
وي ادامه داد: ما به عنوان خادمان ملت در دولت نه خود را قيم مردم مي دانيم و نه به دنبال اين امر هستيم كه مردم به چه كسي راي مي دهند.
زماني قمي ياد آور شد: دولت تدبير و اميد در شرايط متفاوت از دوره هاي گذشته در كشور مستقر شد و توانست اقدامات و دستاوردهاي مناسبي را براي كشور به دست آورد كه نه تنها اين اقدامات برشمرده نمي شود، بلكه به ناروا چيز ديگري نيز بيان مي شود.
وي افزود: بخشداران بايد دفاع از عملكرد دولت را به طور جدي دنبال كنند زيرا اين مهم ربطي به تبليغات و انتخابات نداشته بلكه آگاه سازي مردم از دستاوردها و اقدام هاي دولت در طول چهار سال گذشته است.
زماني قمي بيان كرد: قانون در همه مراحل انتخابات فصل الخطاب است و سلامت انتخابات در گرو رعايت قانون توسط همگان از جمله بخشداران و دست اندركاران اين حوزه است.
استاندار مركزي ادامه داد: افرادي با هياهو نمي خواهند اين اقدامات ارزشمند دولت براي مردم بيان شود، آنان بايد توبه كنند .
زماني قمي افزود: بخشداران بايد در بيان عملكرد دولت واقعيت ها را بيان و از اغراق خودداري كنند چرا كه هيچ چيز بهتر از صدق و راستگوئي و درستي نيست و ما در گذشته نتيجه دروغ و ريا را در جامعه ديده ايم.
وي ادامه داد: مردم به دروغ و ريا واكنش نشان مي دهند و فطرت آنان راه درست و صحيح را تشخيص مي دهد.
استاندار مركزي گفت: افرادي كه تا ديروز مسبب فجايع اخلاقي و سياسي در كشور بودند امروز مي گويند كه مي خواهند فقرا و جامعه را نجات دهند در صورتي كه همه از اقدام هاي گذشته مطلع بوده و مي دانند كه آنها چه كرده اند.
زماني قمي تصريح كرد: انتخابات به سرعت مي گذرد ولي آنچه باقي مي ماند كارنامه رفتار ماست و اگر در اين ميان بتوانيم اخلاق را در جامعه ترويج كنيم پيروز هستيم .
زماني قمي افزود: نفرين خدا و رسول خدا بر كساني كه توزيع كالا و جنس و نان و براي راي را در كشور مرسوم كردند و با فهم و انديشه مردم بازي كردند و به جاي ترويج فرهنگ كار، صف هاي مستمري بگير را طولاني كردن.
استاندار مركزي ادامه داد: من نمي گويم كه ما نبايد مستمري بگير داشته باشيم ولي اينكه خوشحال شويم صف مستمري بگير افزايش يابد به كشور خيانت كرده ايم، پس فرهنگ كار و تلاش چه مي شود ؟
وي بر اجراي مر قانون از سوي بخشداران تاكيد كرد و ادامه داد: بخشداران بايد در روستاها رصد كنند چه كسي بين مردم مواد عذايي توزيع مي كند و اين مهم بايد مورد توجه دستگاه هاي اجرائي نيز قرار گيرد .
استاندار مركزي افزود: اين اقدام ها زير پا گذاشتن اخلاق و توسل به ريا و عوام فريبي است كه نه انقلاب اسلامي آن را مي پسندد، نه مسير امام راحل و نه سنت مقام معظم رهبري است و نه وجدان و اخلاق آن را مي پسندد.
زماني قمي ادامه داد: همانقدر كه مقام عالي دولت در استان به عنوان مسئول امنيت براي كاهش سرقت در خانه هاي مردم وظيفه دارد در اين زمينه هم مسئوليت داشته و از برخورد با اين مسئله كوتاه نمي آييم.
استاندار مركزي گفت: افرادي كه نامزد انتخابات هستند بايد برنامه هايش را به مردم ارايه دهند و مردم بر اساس مطالعه و سوابق به نامزد مورد نظر خود راي مي دهند نه اينكه از قبل بگوئيم اگر با اين طرف هستيد از انگليس و اگر در طرف ديگري هستيد از اهل بيت هستيد، چه كسي اين را گفته است؟
زماني قمي گفت: شما كه از ديوار سفارت بالا مي رويد و ميليارد ها دلار به كشور ضربه مي زنيد و كشور را بدنام مي كنيد از اهل بيت هستيد و ما كه مي گوئيم اين كار ناروا را نكنيد كه نان مردم بريده مي شود و كشور در انزوا مي رود، خارجي هستيم ؟
وي افزود: در اداره كشور دو روش و دو فرهنگ است يك فرهنگ مي گويد با اخلاق رفتار كنيم، دروغ نگوئيم، تهمت نزنيم.
استاندار استان مركزي ياد آور شد: تا قبل از دولت يازدهم به 14 هزار روستا گازرساني شده بود و در دولت تدبير و اميد 9 هزار روستا گازرساني شد و بيش از 300 ميليارد تومان به دهياري ها كمك شد و بسياري از اقدامات ديگر كه بايد به مردم اطلاع رساني شود تا روحيه اميد در آنها افزايش يافته و بيش از پيش به كار و تلاش بپردازند.
1955/3075/خبرنگار:مهدي عظيمي**انتشاردهنده: حسين مهدي زاده

سرخط اخبار استان‌ها