۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۴۱
کد خبر: 82215253
T T
۰ نفر
امضای تفاهمنامه همكاری بین وزارت جهاد كشاورزی با دو سازمان بین المللی

تهران - ایرنا - تفاهم نامه همكاری در زمینه افزایش بهره وری نظام های تولیدی غللات محور و افزایش بهره وری گندم و نظام های زراعی گندم بنیان در ایران امروز (شنبه) بین وزارت جهاد كشاورزی و دو سازمان بین المللی ایكاردا و سیمیت امضا شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در این مراسم پروژه افزایش بهره وری نظام های تولیدی غلات محور و پروژه افزایش بهره وری گندم و نظام های زراعی گندم بنیان در ایران توسط محمود حجتی وزیر جهاد كشاورزی، محمود صلح مدیركل ایكاردا و مارتین كراف مدیركل سیمیت به امضا رسید.
در این مراسم سند پروژه افزایش بهره وری نظام های تولیدی غلات محور توسط 'عباس كشاورز' معاون امور زراعی وزارت جهاد كشاورزی و 'محمود صلح' مدیركل مركز بین المللی تحقیقات كشاورزی در مناطق خشك (ایكاردا) به منظور ارتقای امنیت غذایی از طریق افزایش تولید سیستم های زراعی دیم محور امضای این قرار داد شد.
همچنین با امضای سند افزایش بهره وری گندم و نظام های زراعی گندم و بنیان در ایران كه با حضور 'اسكندر زند' معاون تحقیقات،آموزش و ترویج كشاورزی و 'مارتین كراف' مدیركل مركز بین المللی تحقیقات ذرت و گندم (سیمیت) به امضا رسید بهبود سیستم بذر، ارتقای برنامه به نژادی و توسعه كشاورزی حفاظتی در اراضی آبی و دیم مورد تاكید قرار گرفت.

** تقویت روابط ایران با ایكاردا و سیمیت در پی امضای دو قرارداد
سرج ناكوزی نماینده سازمان خواربار كشاورزی ملل متحد در ایران در این مراسم گفت: امضای این تفاهم نامه ها به تقویت روابط ایران با ایكاردا و سیمیت كمك می كند
وی اظهارداشت: فائو عضو موسسه های بین المللی ملل متحد است و می تواند نقش مهمی در ارتقای ارزش افزوده داشته باشد.
** ایران 13 كشور تامین كننده امنیت غذایی و خودكفایی در دنیا
به گفته وی، انتقال دانش و تكنولوژی در چارچوب این همكاری ها می تواند به امنیت غذایی و تولید پایدار ایران كمك كند به طوری ایران یكی از 13 كشور تامین كننده امنیت غذایی و دستیابی به خودكفایی در هزاره سوم است.
به گزارش ایرنا، مركز تحقیقات بین المللی توسعه كشت غلات در مناطق خشك 'ایكاردا' مقر آن در سوریه و مركز بین المللی بهبود ذرت و گندم 'سیمیت' مقر آن در مكزیك است.
اقتصام**9186 ** 1559
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد