۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۴
کد خبر: 82144355
T T
۰ نفر

انتصاب مجري طرح پنبه كشور

۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۴
کد خبر: 82144355
انتصاب مجري طرح پنبه كشور

گرگان - ايرنا- وزير جهاد كشاورزي در حكمي 'ابراهيم هزارجريبي' مديركل سابق دفتر آموزش و پژوهش استانداري گلستان را به سمت مجري طرح پنبه كشور منصوب كرد.

به گزارش دريافتي روز دوشنبه ايرنا در حكم محمود حجتي خطاب به هزار جريبي آمده است: نظر به جايگاه پنبه در تأمين نيازهاي صنعت نساجي كشور و كمك به تأمين روغن خوراكي و محصولات علوفه اي با پيشنهاد معاون امور زراعت به عنوان مجري طرح پنبه كشور منصوب مي شويد.
وزير جهاد كشاورزي افزوده است: توجه خاص به افزايش عملكرد بهبود و ارتقاء بهره وري آب در توليد و كاهش واردات و نيل به خوداتكايي مورد انتظار است.
وي همچنين گفته است كه اميدوارم با توكل به خداوند متعال و حمايت كليه معاونين و مديران و روساي سازمانهاي جهادكشاورزي استان ها و بكارگيري نيروهاي متخصص و متعهد و بهره گيري از تجربيات كشاورزان در تدوين و اجراي برنامه هاي فني و اقتصادي و نيل به توليد پايدار موفق باشيد.
دكتر ابراهيم هزارجريبي پيش از اين به عنوان مدير كل دفتر پنبه، دانه هاي روغني و محصولات صنعتي وزارت جهاد كشاورزي مشغول به فعاليت بوده است.
ديگر سوابق مجري طرح پنبه كشور به شرح زير است:
- مديركل دفتر آموزش و پژوهش استانداري گلستان
- رييس بخش تحقيقات اصلاح و تهيه نهال و بذر مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي گلستان از سال 1381 لغايت 1388.
- مدير گروه پژوهشي تحقيقات دانه ‎هاي روغني مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي گلستان از سال 1377 لغايت 1393
- دبير كانون هماهنگي دانش و صنعت و بازار دانه ‎هاي روغني كشور وابسته به معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از سال 1391 لغايت 1393.
- مشاور رييس دانشگاه جامع علمي كاربردي استان گلستان 1393
- مدرس دانشگاه جامع علمي كاربردي و دانشگاه آزاد اسلامي
- پژوهش‌گر برتر كشوري موسسه تحقيقات اصلاح و تهيه نهال و بذر وزارت جهاد كشاورزي 1383
- معرفي كننده رقم جديد سويا با نام سامان كه در سال 1392 به عنوان 10 دستاورد مهم سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي كشور رونمايي شد.
- همكاري علمي پژوهشي با گروه كشاورزي هسته ‎اي سازمان انرژي اتمي ايران از سال 1380 تاكنون و تهيه بذرهاي جديد هسته ‎اي در محصولات سويا و كلزا
- عضو گروه منتخب كارشناسان خبره مركز تحقيقات، آموزش كشاورزي و منابع طبيعي استان گلستان.
- رييس هيات مديره شركت تعاوني دانش‌بنيان ايده ‎سازان سبز گلستان.
پنبه به سبب اهميت و نقش موثر در اقتصاد كشورها به طلاي سفيد معروف است و گلستان به سبب حاصلخيزي خاك و آب و هواي مساعد براي توليد پنبه مرغوب و فراواني آن روزگاري به سرزمين طلاي سفيد شهرت داشت.
برنامه ابلاغي سال جاري در استان براي كشت پنبه حدود 15 هزار هكتار است.
1648

سرخط اخبار استان‌ها