۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۳۵
کد خبر: 82403083
T T
۰ نفر
معاون وزارت جهاد كشاورزی: توسعه و پیشرفت ملی به توسعه روستا وابسته است

بیرجند - ایرنا - معاون وزارت جهاد كشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: توسعه ملی و پیشرفت كشور به توسعه روستا وابسته است، در دنیا كشوری نیست كه توسعه خود را از روستا شروع نكرده باشد.

خداكرم جلالی روز پنجشنبه در جمع مردم بسطاق از توابع شهرستان سرایان افزود: حدود 11 میلیون نفر حاشیه نشین در شهرها زندگی می كنند، مهاجرت ها به دلیل كم توجهی به روستاهاست.
شهر سرایان در 130كیلومتری شمال غرب بیرجند مركز خراسان جنوبی قرار دارد.
وی اظهار كرد: مجلس شورای اسلامی و دولت تدبیر و امید با رهبری مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به روستا دارد.
وی یادآور شد: سرمایه گذاری كه منجر به اشتغال شود، فضیلت زیادی دارد، ایجاد صندوق خرد روستایی كار مهم و خداپسندانه ای است و موجب ایجاد اشتغال می شود.
وی اشتغال را كلید توسعه منطقه عنوان كرد و گفت: شعار چین 20 سال پیش این بود كسی نباید بیكار باشد و امروز رشد آنها از همین تفكر ریشه می گیرد، ما هم باید برای رسیدن به توسعه و رشد، اشتغال را توسعه دهیم.
همچنین نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه و اشتغال پایدار به توسعه روستا وابسته است، وقتی جمعیت روستا را برای ماندن ترغیب كنیم، مشكل مهاجرت به شهرها رفع می شود.
محمدرضا امیرحسنخانی افزود: تا وقتی جمعیت از روستا مهاجرت كند ،آب و كار در مناطق روستایی و آبادی نباشد، مشكل رفع نمی شود.
وی اظهار كرد: سرایان یكی از قطب های اصلی دامداری خراسان جنوبی بود، امروز به دلیل 18سال خشكسالی و كاهش سطح آب های زیرزمینی دامی در منطقه نیست باید به دنبال ایجاد دام جایگزین مثل شتر در این منطقه باشیم.
در این مراسم رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری از پروژه های عرصه نهال كاری در دشت لاله و بسته بندی محصولات غذایی و كارگاه شیرینی پزی سرایان بازدید كرد.
این پروژه ها در قالب پروژه بین المللی احیای اراضی جنگلی و تخریب یافته خراسان جنوبی توسط اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اجرا می شود.
*7559*2047*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده-عباسقلی اشكورجیری*

سرخط اخبار استان‌ها