خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان:

خودکفایی محصولات کشاورزی شالوده اصلی برنامه اقتصادی کشور است

asdasd
کد خبر : ۳۴۳۰۵۵

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: شالوده اصلی برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور به سوی افزایش تولید تا رسیدن به خودکفایی و صادرات محصولات کشاورزی معطوف شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت الله قاسمی در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تکنولوژی کشاورزی، با اشاره به اینکه رشد جمعیت کشور و نیاز روزافزون به مواد غذایی و محصولات کشاورزی و محدودیت منابع تولید دو مقوله اساسی در کشاورزی ایران است، اظهار کرد: این اتفاق به عنوان دغدغه اصلی توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و خودکفایی کشور به شمار می رود.

وی ادامه داد: شالوده اصلی برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور به سمت افزایش تولید تا رسیدن به خودکفایی و صادرات محصولات کشاورزی معطوف شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان افزود: جلب مشارکت بخش خصوصی و تعاونی در تهیه و تدارکات نهاده های کشاورزی، شامل انواع کودهای شیمیایی، سموم دفع آفات، بذرهای اصلاح شده و ماشین آلات و سایر موارد مورد نیاز بخش کشاورزی در قالب برنامه های مدون ضروری است تا بتوانیم بستر مناسب را برای ایجاد اشتغال، جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی برگزاری این گونه نمایشگاه ها برقراری ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و عرضه کنندگان نهاده های داخلی همچون کود، سم، بذر و نهال امکان رقابت بین آنها و ایجاد فرصتی برای عرضه جدیدترین محصولات مرتبط و همچنین دفاع از تولید داخلی با کیفیت و آشنایی کشاورزان و محققان با تولیدات داخلی و حرکت در راستای ایجاد بستری مناسب برای معرفی تولیدکنندگان معتبر و ارتباط با آنهاست.

قاسمی تاکید کرد: این برنامه ریزی ها موجب برندسازی شده و محصولات بدون کیفیت و با کیفیت پایین، ریزش خواهد کرد.

وی ترویج فرهنگ استفاده درست از سموم، کود، بذر و سایر نهادها را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و ادامه داد: این اتفاق موجب می شود عوارض کمتری از نظر زیست محیطی و سلامتی برای مصرف کنندگان داشته باشد چرا که مصرف نادرست کود و سم مهمترین دلیل وجود باقی مانده در محصول نهایی و تخریب محیط زیست است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه استمرار کنترل کیفیت کودهای توزیعی در بازار به منظور جلوگیری از کودهای دارای فلزات سنگین به بازار مصرف کشاورزی است، ادامه داد: با دسته بندی تعرفه برای سموم کم خطر و پرخطر می توانیم گام های خوبی را در جهت بهینه کردن مصرف سموم برداریم و با افزایش تعرفه سموم پرخطر انگیزه برای واردات آن را کم کنیم.

وی بیان کرد: مصرف برخی از انواع کودها پایین تر از حد مورد نیاز گیاه است و بیم آن می رود این موضوع موجب کاهش تولید در واحد سطح محصولات کشاورزی شود که خود کاهش تولید ناشی از خشکسالی را تشدید خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز