۲۷ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴
کد خبر: 81923525
T T
۰ نفر
افزایش 24 درصدی ارزش صادرات محصولات كشاورزی مازندران

ساری-ایرنا- معاون برنامه ریزی سازمان جهاد كشاورزی مازندران اعلام كرد كه امسال صادرات محصولات كشاورزی این استان به خارج از كشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی 24 درصد افزایش یافت.

سید محمد جعفری روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : امسال 253 میلیون دلار محصولات كشاورزی از مازندران به خارج از كشور صادر شد.
وی وزن محصولات كشاورزی صادر شده را حدود 152 هزار تن اعلام كرد و گفت كه از این لحاظ نیز صادرات از رشد 20 درصدی برخوردار است.
جعفری، مقصد صادرات محصولات كشاورزی مازندران را كشورهای آسیای میانه ، حوزه خلیج فارس و اروپا معرفی كرد.
وی گفت : بیشترین میزان صادرات محصولات كشاورزی مازندران در سالجاری مربوط به لبنیات با 202 میلیون دلار بود كه در مقایسه با پارسال حدود 25 درصدی رشد دارد .
معاون سازمان جهاد كشاورزی مازندران به رتبه برتر این استان در تولید 14 محصول كشاورزی اشاره كرد و افزود : ما برای رشد كمی و كیفی محصولات كشاورزی مازندران باید زمینه صادرات آن را به كشورهای هدف فراهم كنیم .
طبق گزارش گمرك مازندران در 9 ماهه سالجاری 336 میلیون و 429 هزار دلار كالا از گمرك های این استان به كشورهای دیگر صادر شد.
بر اساس این گزارش بیشترین رشد صادرات مازندران مربوط انواع مواد غذایی شامل فرآورده های گوشتی، رب گوجه فرنگی و سایر محصولات همچون فرآورده های لبنی، نوشابه و مصنوعات چوبی بود كه به لحاظ ارزشی بین 14 تا 30 درصد افزایش داشتند.
6982/1654/1042
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد