۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۲۵
کد خبر: 82622872
T T
۰ نفر
ايران و ويتنام بر توسعه همكاري هاي تجاري و گردشگري تاكيد كردند

تهران - ايرنا - معاون آسيا و اقيانوسيه وزير امور خارجه ايران و وزير و رئيس دفتر رئيس جمهوري ويتنام بر ضرورت ارتقاء و توسعه همكاري هاي دو كشور به ويژه در زمينه تجارت، گردشگري، برقراري پرواز مستقيم، همكاري در زمينه كشت برنج و شيلات تاكيد كردند.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از مركز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت امور خارجه، تران كوانگ تيپ وزير و رئيس دفتر رئيس جمهوري ويتنام بعد از ظهر يكشنبه با ابراهيم رحيم پور معاون آسيا و اقيانوسيه در محل وزارت امور خارجه ديدار و گفت وگو كرد.
رحيم پور ضمن تشكر از حضور وزير ويتنامي در مراسم مهم تحليف دوازدهمين دوره رياست جمهوري، از همكاري هاي سازنده و حمايت هاي ويتنام از ايران در مجامع منطقه اي از جمله اتحاديه آ.سه.آن و بين المللي به ويژه راي منفي به قطعنامه هاي حقوق بشري عليه جمهوري اسلامي ايران قدرداني كردند.
تران كوانگ تيپ نيز با اشاره به استقلال راي كشورش و حمايت از كشورمان در مجامع بين المللي، خواستار حمايت جمهوري اسلامي ايران از نامزدي كشورش براي عضويت در شوراي امنيت سازمان ملل متحد به عنوان عضو غير دائم و حمايت از نامزدهاي ويتنام براي تصدي دبير كلي يونسكو و طرح كلمبو شد.
فرستاده ويژه رئيس جمهور ويتنام همچنين بر ضرورت ارتقا همكاري هاي دو كشور تاكيد كرد.
طرفين در اين ديدار به صورت مشترك حجم مبادلات فعلي را نامتناسب با ظرفيت ها ارزيابي كرده، بر ضرورت ارتقاء و توسعه همكاري ها به ويژه در زمينه تجارت، گردشگري، برقراري پرواز مستقيم، همكاري در زمينه كشت برنج و شيلات و ... تاكيد كردند.
سيام**1751
تنظيم: خسرو محمدي*انتشار: امير كاردان راد

سرخط اخبار سیاست خارجی