• شنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۶ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 96101608454
  • خبرنگار : 71188

مهم ترین اخبار اقتصادی روز شنبه در ایسنا

مهم ترین اخبار اقتصادی روز شنبه در ایسنا

ثبات بازار ارز و طلا، رشد اندک در بازار مسکن، بررسی سناریوهای قیمت بنزین در ماه‌های آینده و تعیین تکلیف قیمت نان از مهم‌ترین خبرهای اقتصادی در شروع این هفته هستند.

به گزارش ایسنا، در بازار امروز - شنبه - قیمت سکه و دلار نسبت به اواخر هفته گذشته با کاهش همراه شده است و به طور کلی بازار از ثبات نسبی برخوردار است. در میان انواع سکه، سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۴۶۵ هزار تومان، نیم سکه ۷۳۰ هزار تومان، ربع سکه ۴۲۵ هزار تومان و سکه گرمی ۲۸۱ هزار تومان فروخته می‌شود. از طرف دیگر، در بازار ارز دلار آمریکا که در روزهای اخیر شیب صعودی پیدا کرده بود امروز روند آن معکوس شده و ۴۳۲۰ تومان، یورو ۵۳۲۰ تومان، پوند انگلستان ۵۹۲۴ تومان، لیر ترکیه ۱۱۸۵ تومان، یوان چین ۶۹۶ تومان و درهم امارات ۱۱۹۵ تومان قیمت دارد. همچنین دلار مبادله‌ای ۳۶۰۸ تومان ازسوی بانک مرکزی قیمت گذاری شده است.

خبری از جهش قیمت مسکن نخواهد بود

پیش‌بینی کارشناسان این است که بازار مسکن با میانگین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت سالیانه و رونق در بخش متوسط قیمت به روند فعلی خود ادامه دهد اما جهش قیمتی در سال آینده اتفاق نخواهد افتاد.

بازار مسکن شهر تهران در حال حاضر با رونق نسبتا مناسبی در واحدهای میان متراژ مواجه شده است. در آذرماه امسال میانگین قیمت مسکن شهر تهران به ۵ میلیون و ۹۰ هزار تومان رسید، معاملات نیز ۵۰ درصد و قیمت ۱۵ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافت.

چه بر سر بنزین خواهد آمد؟

ماجرای قیمت بنزین پس از اینکه از خوان‌های لیتری ۱۵۰۰ و لیتری ۱۲۰۰ تومان گذشت با انتشار خبر "استفاده دوباره از کارت سوخت" وارد مراحل جدید احتمال دونرخی شدن و سهمیه بندی شده است، مراحلی که شاید سخنان رییس مجلس مبنی بر اینکه ممکن است دو نرخی شدن بنزین مطرح شود، سنگ بنای آن بود اما خبر شرکت ملی پالایش و پخش مبنی بر لزوم استفاده دوباره از کارت سوخت، پایه های این بنا را محکم تر کرد. گزارش ایسنا درباره همه سناریوهای احتمالی برای قیمت بنزین را اینجا بخوانید.

خانه‌تکانی قیمت‌ها در قالیشویی‌ها!

با رسیدن به روزهای آستانه سال نو، کسب‌وکارهای مربوط به این ایام رونقی دوچندان می‌گیرد. یکی از این کسب و کارها قالیشویی است که در این باره رییس اتحادیه قالیشویان از افزایش ۲۵ درصدی تعرفه شستشوی انواع فرش و قالی از ابتدای بهمن‌ماه امسال خبر داده است.

رییس اتحادیه قالیشویان افزود: طبق تصمیمات گرفته شده قرار بر آن است از ابتدای بهمن‌ماه امسال تعرفه‌های جدید اعمال شود. در این زمینه تعرفه‌هایی که سال گذشته حدود ۴۶۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان بود، امسال با رشدی ۲۵ درصد مواجه شده که این افزایش قیمت به دلیل گرانی ۴۰ درصدی مواد اولیه یعنی انواع شوینده‌ها رخ داده است.

نان گران نخواهد شد

رییس اتاق اصناف گفت: قیمت نان هیچ‌گونه افزایشی نخواهد داشت. چندی پیش در کارگروه تنظیم بازار مجوزی برای افزایش ۱۵درصدی قیمت نان داده و قرار شد از اول آذر ماه قیمت‌های جدید در نانوایی‌های دولتی‌پز اعمال شود، اما در همان روز رییس جمهور دستور داد که این مصوبه اجرا نشود و قیمت نان هیچ تغییری نکند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha