۶ آبان ۱۳۹۶، ۸:۱۹
کد خبر: 82710393
T T
۰ نفر
اختصاص 500هكتار از زمين هاي كشاورزي ايرانشهربه كشت كلزا

زاهدان - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي ايرانشهر در جنوب سيستان و بلوچستان گفت: 500 هكتار از زمين هاي كشاورزي اين شهرستان در سال زراعي 96- 97 به كشت كلزا اختصاص يافت.

حسن شاه ولي بر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه كشت كلزا از اول آبان شروع و تا نيمه دوم آذر ماه ادامه دارد اظهار داشت: شهرستان ايرانشهر يكي ازمناطق مستعد كشت اين محصول در سيستان و بلوچستان است.
وي ادامه داد: با توجه به شرايط آب و هوايي مناسب اين شهرستان برداشت كلزا نيز از اوايل فروردين آغاز و تا نيمه دوم ارديبهشت ادامه دارد.
وي ميزان برداشت كلزا در هر هكتار از زمين هاي كشاورزي ايرانشهررا 2 تن ذكر كرد و افزود: پيش بيني مي شود امسال حدود يك هزارتن محصول برداشت شود.
وي با بيان اينكه كلزا در بين دانه هاي روغني از درصد روغن بالايي برخوردار است گفت: اين گياه در تناوب با زراعت گندم و جو و همچنين در كاهش بيماري ها، آفات و رويش علف هاي هرز در مزارع تاثير بسزايي دارد.
مدير جهاد كشاورزي ايرانشهر در جنوب سيستان و بلوچستان گفت: دانه كلزا داراي 25 تا 55 درصد روغن و 18 تا 24 درصد پروتئين و 12 تا 20 درصد پوست است.
شاه ولي بر اظهار داشت: كلزا به دليل داشتن اسيدهاي چرب اشباع شده و فاقد كلسترول از كيفيت بالايي برخوردار است.
به گزارش ايرنا شهرستان ايرانشهر با 30هزارهكتار اراضي زراعي و باغي و17هزاربهره بردار به عنوان قطب كشاورزي در سيستان وبلوچستان مطرح است.
ايرانشهر در 340 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**3213 خبرنگار: محمد هادي ** انتشار دهنده: اكبر نوري
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan

سرخط اخبار استان‌ها