Iranian Agriculture News Agency

معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تاکید کرد:

سود تقلب در مواد غذایی وسوسه انگیزتر از قاچاق اسلحه، انسان و مواد مخدر

معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: گردش مالی وسوسه انگیزی در صنعت تقلب، قاچاق و جعل وجود دارد که متاسفانه در حال حاضر حتی از قاچاق اسلحه، انسان، اعضای بدن انسان و حتی مواد مخدر بیشتر است و مردم باید تأییدیه‌های بهداشتی را استعلام کنند

سود تقلب در مواد غذایی وسوسه انگیزتر از قاچاق اسلحه، انسان و مواد مخدر


معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: گردش مالی وسوسه انگیزی در صنعت تقلب، قاچاق و جعل وجود دارد که متاسفانه در حال حاضر حتی از قاچاق اسلحه، انسان، اعضای بدن انسان و حتی مواد مخدر بیشتر است و مردم باید تأییدیه‌های بهداشتی را استعلام کنند .

به گزارش ایانا از سازمان غذا و دارو، منوچهر دادگر نژاد، معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، اظهار کرد: یکی از اساسی ترین معضلات جهانی پیش روی صنایع فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی، حضور افراد متخصص درتقلب و سودجودیی است، موضوعی که صرفا مختص کشور ما نیست و گریبانگیر اکثر کشورهای دنیاست .

وی ادامه داد: برای نمونه باید عرض کنم که سرانه مصرف رستوران‌های اروپایی از روغن زیتون، دو برابر استاندارد جهانی است؛ رقمی که بر جولان تقلب و جعل صدرصدی در این کشورها مهر تایید می زند .

این مقام مسئول افزود: کالاهای قاچاق عموماً ظاهری شبیه کالاهای اصلی دارند و شاید حتی همان کالای اصلی تاریخ گذشته یا نگهداری شده در شرایط نامناسب باشند .

دادگرنژاد تصریح کرد: مهم‌ترین چیزی که در مورد کالای قاچاق وجود دارد، این است که این کالاها بی‌هویت هستند. یعنی هیچ تعهد و تضمینی در قبال استفاده از کالای قاچاق وجود ندارد و کسی ضامن و پاسخگوی سلامت و کیفیت آن نیست .

معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: در همه دنیا تولید کننده این ضمانت را بر عهده دارد و طبیعتاً وقتی ارتباط تولیدکننده با کالا قطع می‌شود، دیگر این تضمین از بین می‌رود و حتی ارگان‌های نظارتی هم نمی‌توانند پاسخی برای " فقدان" های محصول داشته باشند .

منوچهر دادگر نژاد در پایان با بیان اینکه دولت و به تبع آن وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در کنار سایر ارگان‌ها، ناظر بر سلامت کالا هستند، افزود: بایسته است مردم برای شناسایی کالای مجاز تأییدیه‌های سازمان های نظارتی مثل برچسب اصالت را در فراورده های سلامت من جمله غذا، آرایشی و بهداشتی مورد توجه قرار داده و صحت و سقم آن را استعلام کنند .



انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید