Iranian Agriculture News Agency

با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برگزار شد:

افتتاح سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برگزاری سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی فرصتی بسیار مناسب برای عرضه تولیدات داخلی است که استفاده از ماشین‌آلات نوین کشاورزی می تواند گام بزرگی در کاهش ضایعات در محصولات کشاورزی شود و استاندارد سازی محصولات داشته باشد.

افتتاح سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان

اردبیل، عدیل سروی که در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی در محل نمایشگاه های دائمی استان سخن می گفت با اعلام این خبرافزود: بخش کشاورزی استان وظیفه بسیار خطیری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بر عهده دارد. این بخش در تأمین امنیت غذایی کشور و تأمین محصولات استراتژیک و قطع وابستگی به کشورهای بیگانه در واردات محصولات کشاورزی همواره مورد توجه مسئولان استانی بوده و است.

وی گفت: بخش کشاورزی همچنین می تواند در بهینه سازی مصرف انرژی و مدیریت در مصرف آب کشاورزی با بکارگیری سیستم ها و روش های نوین آبیاری و ادوات و تجهیزات پیشرفته کشاورزی با استفاده از حداقل امکانات حداکثر محصول در و احد سطح را تولید کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و بکارگیری شرکت های دانش بینان و استفاده از توان بخش خصوصی در زمینه های مختلف همچون تولید انواع ادوات دنباله بند کشاورزی و ماشین آلات کاشت و داشت و برداشت، مهمترین نقش بخش کشاورزی است که می تواند درعرصه رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی ایفا نماید.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی افزود: این سازمان نهایت همکاری را با بخش خصوصی در خصوص گسترش صنعت در راستای استفاده بهینه از تولیدات محصولات کشاورزی و کاهش ضایعات می کند.

این مقام مسئول با اشاره به تولید شاخص محصول گندم در دو سال پی در پی افزود: در سال جاری بیش از ۵۸۰ هزار تن تولید مازاد بر نیاز گندم از کشاورزان خریداری شده است که در طول تاریخ کاشت این محصول در استان بی سابقه بوده است.



سروی خاطرنشان ساخت: سرمایه گذاری های ارزشمندی نیز توسط بخش خصوصی دربخش آب و خاک استان صورت گرفته است. در هفته گرامیداشت دولت شاهد افتتاح ۴۸ طرح عمرانی و تولیدی در استان بودیم. بیش از ۶۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی صورت گرفته است. فعالیت های شاخص و مهمی در خصوص افزایش میزان تولید ماهیان سردابی و پرورش مرغ مادر و افزایش میزان تولید محصولات لبنی صورت گرفته است که امیدواریم بیش از پیش شاهد عمران و آبادانی استان در زیر بخش دام و زراعت استان باشیم.

وی در پایان با اشاره به برگزاری نمایشگاه تحصصی ماشین آلات کشاورزی در استان افزود: برگزاری سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی فرصتی بسیار مناسب برای عرضه تولیدات داخلی است که استفاده از ماشین‌آلات نوین کشاورزی می تواند گام بزرگی در کاهش ضایعات در محصولات کشاورزی شود و استاندارد سازی محصولات داشته باشد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی ماشین‌آلات در اردبیل تداوم یابد و در این زمینه نیاز است کشاورزان با حضور در نمایشگاه بین‌المللی اردبیل از آخرین دستاوردهای ماشین‌آلات کشاورزی بازدید کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید