۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۹:۳۵
کد خبر: 82711415
T T
۰ نفر
120 نفر در حوزه مشاغل خانگي بخش كشاورزي بجنورد مشغول به كار شدند

بجنورد-ايرنا- مدير جهاد كشاورزي شهرستان بجنورد گفت: در سال جاري 120 نفر در حوزه مشاغل خانگي در بخش كشاورزي اين شهرستان مشغول به كار شدند.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي اين مديريت اسماعيل محمودآبادي اظهار كرد: در اين مدت 10 مورد مجوز مشاغل خانگي در اين شهرستان صادر شد.
وي افزود: در بخش مشاغل خانگي چهار مورد مجوز در زمينه كشت زعفران و 6 مورد پرورش قارچ بوده كه زمينه اشتغال 120 نفر را فراهم كرده است.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان بجنورد ميزان اعتبار جذب شده براي ايجاد مشاغل خانگي را يك ميليارد و 150 ميليون ريال ذكر كرد.
محمودآبادي گفت: سال گذشته نيز 60 مجوز مشاغل خانگي در بخش كشاورزي در اين شهرستان صادر شد كه 400 نفر مشغول به كار شدند.
وي تصريح كرد: كسب و كار خانگي به مشاغلي گفته مي شود كه با عضويت اعضاي خانواده در فضاي مسكوني و در قالب يك طرح كسب و كار مجاز، بدون مزاحمت و ايجاد اخلال در آرامش واحدهاي مسكوني همجوار شكل مي گيرد.
محمودآبادي استفاده از فضاهاي محدود كه داراي شرايط خاصي نبوده، استفاده از مواد اوليه در دسترس، ابزار و تكنولوژي ساده، نياز به سرمايه گذاري محدود، امكان انجام كار به صورت پاره وقت، توسعه فرهنگ كار خانواده، ايجاد توازن در مسئوليت خانوادگي زنان، مهارت مبتني بر آموزش سينه به سينه، تبليغ و انتشار فرهنگ بومي را از مهم ترين مزاياي طرح مشاغل خانگي عنوان كرد.
وي گفت: حمايت همه جانبه از اينگونه مشاغل مي تواند در راستاي توليد و اشتغال،كمك به معيشت خانوار ها، ايجاد فرصت هاي شغلي و كنترل مهاجرت از روستا به شهر موثر باشد.
شهرستان300 هزار نفري بجنورد بيش از 50 هزار هكتار اراضي سطح زير كشت دارد كه 17 هزار خانوار آن بهره بردار بخش كشاورزي هستند.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها