۲۳ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۱۴

رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد مطرح کرد:

اخذ مالیات‌های سنگین باعث فرار سرمایه از لرستان می‌شود

اخذ مالیات‌های سنگین باعث فرار سرمایه از لرستان می‌شود

خرم آباد - رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد گفت: اخذ مالیات‌های سنگین باعث فرار سرمایه از استان لرستان می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سلاحورزی ظهر چهارشنبه در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاران استان با اشاره به اینکه همه ما در مقابل قانون یکسان بوده و ملزم به رعایت آن هستیم اظهار داشت: همه ما ملزم به پرداخت بدهی های بانکی و حق بیمه های خود بوده و نباید در پرداخت این بدهی ها کوتاهی کنیم.

تحقق درآمدهای مالیاتی متناسب با وضعیت اقتصادی استان باشد

وی افزود: انتظار می‌رود تحقق درآمدهای مالیاتی در استان لرستان متناسب با وضعیت اقتصادی استان در مقایسه با میانگین کشوری باشد.

رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد با اشاره به سرانه آموزشی، رفاهی، اقتصادی و ... لرستان در مقایسه با میانگین کشوری اظهار داشت: زمانیکه آمار استان در حوزه‌ی تولید ناخالص نصف میانگین کشوری و در حوزه‌ی بیکاری دو برابر میانگین کشوری است چرا باید رشد تحقق مالیات در استان لرستان بیشتر از تکلیفی باشد که در این زمینه سازمان امور مالیاتی تعیین کرده است.

سلاحورزی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی خرم آباد به عنوان نماینده بخش خصوصی همواره بر انجام تکالیف قانونی در حوزه‌های مالیات و تامین اجتماعی تاکید دارد بیان داشت:  انتظار داریم تناسبی میان وضعیت استان و میزان مالیات‌ها وجود داشته باشد تا از این طریق بنگاه‌های تولیدی قادر به ادامه‌ فعالیت باشند و بتوانند شرایط دشواری که با آن مواجه هستند را پشت سر بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه عدم برخورد مناسب در این حوزه باعث تشدید مشکلات اقتصادی می‌شود تصریح کرد: ما با ده‌ها مورد مواجه هستیم که ممیز مالیاتی رقمی را به عنوان مالیات به شخص یا شرکت اعلام کرده و در ادامه این رقم با رایزنی ۹۰۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

اخذ مالیات های سنگین باعث فرار سرمایه از لرستان می شود

رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد با اشاره به اینکه این قبیل مسائل موجب سلب اعتماد از سازمان مالیاتی می‌شود بیان داشت: البته منکر برخی فعالیت‌ها به منظور فرار مالیاتی از سوی برخی اشخاص و شرکت‌های صوری نیستیم اگرچه باید اذعان کنیم برخی از این شرکت‌ها به خاطر فرار از قوانین دست و پاگیر به چنین رفتارهایی تن می‌دهند و شاید چاره‌ای جز این نداشته‌اند.

سلاح‌ورزی بر تفکیک بنگاه‌های اقتصادی واقعی از غیر واقعی در استان تاکید کرد و گفت: باید با هر کدام از این بنگاه ها به تناسب رفتار شود ولی متاسفانه برخی دستگاه‌ های اجرایی به دلیل کثرت کار به وظایف‌ خود در قبال بخش خصوصی عمل نمی‌کنند.

وی به عدم توجه به منافع بخش خصوصی در لرستان اشاره کرد و بیان داشت: بین ما و بخش خصوصی در خصوص نحوه ارائه معافیت های مالیاتی اختلاف نظرهایی وجود دارد که برای رفع این اختلافات هیئت های حل اختلاف در استان تشکیل شده که این هیئت ها مراجع قانونی برای رفع اختلافات مالیاتی هستند.

سلاحورزی با بیان اینکه اخذ مالیات های سنگین باعث فرار سرمایه از استان می شود تصریح کرد: باید از واحدهای اقتصادی استان حمایت کرده و نباید آن ها را جریمه کرد زیرا این امر باعث فرار سرمایه خواهد شد.

کد خبر 3024268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha