رئيس اداره دامپزشكي دماوند و پرديس: بيش از 18 تن مواد غذايي معدوم شد

تهران-ايرنا - رئيس اداره دامپزشكي شهرستان دماوند و پرديس اعلام كرد: بيش از 18 تن مواد غذايي غيرقابل مصرف در 350 مركز عرضه مواد غذايي در شش ماهه نخست امسال معدوم شد.

سيد علي امامي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به طرح نظارت و بازديد از مراكز عرضه گوشت و مرغ طي شش ماهه نخست سال، اظهار كرد: اداره دامپزشكي شهرستان هاي دماوند و پرديس در راستاي نظارت از 350 واحد عرضه مواد غذايي، گوشت و مرغ و ... تعداد دو هزار و 300 مورد بازديد انجام داده كه از اين تعداد 850 مورد منجر به تنظيم صورتجلسه شده است.
وي با بيان اينكه در اين مدت 14 مورد به دادگاه معرفي شده است، گفت: طي بازديد اخير اين نهاد از مراكز عرضه گوشت و مرغ در دماوند حدود 600 كيلوگرم انواع مواد غير قابل مصرف مانند جگر و سنگدان و پاچه، كله مرغ، ماهي منجمد تاريخ مصرف گذشته و... كشف و ضبط شد.
امامي ادامه داد: مطابق منابع علمي هر صد گرم ماده غذايي آلوده توانايي ايجاد بيماري هاي حاد گوارشي در يك فرد بالغ را دارد كه در اين بازديد، با حذف بيش از ٦٠٠ كيلوگرم از مواد فاسد در حقيقت از مبتلا شدن بيش از شش هزار نفر از هموطنان به بيماري هاي مختلف جلوگيري مي كند كه اين امر تاكيدي بر اهميت و نقش ويژه نظارت هاي بهداشتي دامپزشكي در سلامت و امنيت غذايي مردم است.
رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان‌هاي دماوند و پرديس ادامه داد: از همشهريان مي خواهيم هنگام خريد مواد پروتئيني حتماً به مشخصات موجود در برچسب، به خصوص شرايط نگهداري و تاريخ ماندگاري محصولات توجه ويژه‌اي داشته باشند.
خبرنگار:الهام حيدري**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348

سرخط اخبار جامعه