۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۲۷
کد خبر: 82239052
T T
۰ نفر
امنیت امروز ایران ارثیه گرانسنگ از شهدای جنگ تحمیلی است

كیش- ایرنا - عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این كه امنیت امروز ایران را ارثیه گرانسنگ از شهدای جنگ تحمیلی برشمرد و گفت:ما همچنان مدیون آنها هستیم و از ارزش های دوران دفاع مقدس تغذیه می شویم.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد علی وكیلی چهارشنبه شب در حاشیه بازید و افتتاح دومین نمایشگاه دفاع مقدس با عنوان 'شبی خون تا شبیخون ' در جمع خبرنگاران جزیره افزود: ایران امروز با ایران دهه 60 تفاوت بسیاری پیدا كرده است ، اقتدار آن قابل مقایسه با آن روزها نیست ایران امروز امن ترین كشور در منطقه است.
وی گفت : در حالی كه كشورهای همسایه ایران روزهای پر تنشی را سپری می كنند ایران در امن ترین شرایط تاریخ بسرمی برد كه آن را مدیون شهدای جنگ تحمیلی هستیم .
وكیلی گفت : ایران امروز به لحاظ امنیت قابل مقایسه با دهه 60 نیست اما روحیات این دهه متاسفانه كمیاب شده است اگر می شد با فعالیت های فرهنگی و نمایشگاهی این روحیات را به همت امروز وصل می كردیم راه توسعه جهشی طی و این مسیر لذت بخش تر و گوارای مردم می شد .
به گزارش ایرنا ،وی اظهار كرد : خلوص در جنگ مهمترین ویژگی دهه 60 بود كه از نفاق و ریا بدور بودیم ، اینكه چگونه می توان خلوص را در ساحت عمومی آورد و به جامعه تسری داد تا وضع اخلاق عمومی منطبق بر شعارها باشد قابل تامل و توجه بیشتر است .
**گفتان حاكم بر كیش همان گفتمان حاكم بر سایر نقاط كشور است
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد فعالیت های فرهنگی انجام گرفته در جزیره كیش گفت : برگزاری برنامه هایی از این دست مرا شگفت زده كرد و اینكه گوشه ای از خاطرات دوران دفاع مقدس در ذهن تداعی شود خارج از انتظار بود .
وی اظهار كرد : با دغدغه مدیران كنونی سازمان منطقه آزاد كیش ، مجموعه نیروهای فرهنگی و امام جمعه، كیش در فعالیت های فرهنگی پیشقدم است بگونه ای كه برخی از این فعالیت ها را حتی نمی توان در برخی شهرهای مذهبی پیدا كرد اما می توان آن را در كیش مشاهده كرد.
به گزارش ایرنا ،وكیلی تصریح كرد : انتظار همین است و این تصور كه كیش تافته جدا بافته ای است و به لحاظ ساختاری اقتضا رفتار متفاوتی با كلیات كشور را دارد انتظار غلطی است ، گفتمان حاكم بر كیش همان گفتمان حاكم بر سایر نقاط ایران اسلامی است .
وی به برگزاری همایش سرمایه گذاران خارجی در فرودگاه امام (ره ) در روزهای اخیر اشاره كرد و گفت : در این همایش كه سفرای اروپایی حضور داشتند اعلام كردم كه داعش را برای امنیت ستیزی با ایران ایجاد كردند و امروز آتش داعش دامن گیر كشورهای اروپایی شده است ، اما قدرت اینكه بتوانند یك چاشنی در ایران منفجر كنند را ندارند و این امنیت مدیون تلاش های دلیر مردان نیروهای مسلح است .
*سلامت امروز كیش و مدیران آن زبانزد در كشور / توسعه همه جانبه نیازمند همت و اراده جمعی
وی توسعه و رونق صورت گرفته كیش در دولت یازدهم را مثبت ارزیابی كرد و گفت : با كیش دوره های مختلف آشنا هستم ، در این دوره ،سلامت به مدیران كیش بازگشته و حاشیه ای برای آنان نیست ، حاشیه ای كه همواره بر كیش سایه انداخته بود این سلامت امروز در كشور زبانزد است .
وكیلی اظهار كرد: به رغم ركود موجود در كشور رونق در كیش به چشم می خورد ، بر اساس آنچه در آمار ها دیده شده در حوزه های عمرانی و زیر ساختی شاهد جهش های 300 درصدی هستیم.
وی گفت : تا رسیدن به افقی كه برای كیش در نظر گرفته شده مجموعه ای از اراده ها باید دست به دست هم دهند تا جهش صورت گیرد .
وی اظهار داشت: باید همتی كرد تا سیستم ترانزیت (حمل و نقل) كیش همسایه رقیب را به زانو در آورد و هم ظرفیتی ایجاد شود كه ایرانی خرج كردن در كیش را افتخار بداند.
وكیلی تصریح كرد: تا رسیدن به این چشم انداز فاصله داریم اما می توان با اراده جمعی این فاصله را كم كرد ، گامهای برداشته شده تا كنون خوب بوده و ماندگار است .
دومین نمایشگاه 'شبی خون تا شبیخون 'همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس چهارشنبه شب با حضور مدیرعامل منطقه آزاد كیش و معاونان ،امام جمعه كیش ، فرماندهان نظامی و انتظامی و بسیج ،رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و روسای سازمان ها و ادارات چهارشنبه شب در فرهنگسرای سنایی گشایش یافت .
این نمایشگاه از 31 تا 7 مهر و در دو نوبت صبح ( 9 تا 11 ) و عصر( 19 تا 23 ) پذیرای بازدید كنندگان است .
31 شهریور تا ششم مهر ماه در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است .
1630**1641/ خبرنگاران :مریم زبان دان - امیر برزی انتشاردهنده: موسی فعالیان
۰ نفر