Iranian Agriculture News Agency

یک کارشناس صنعت شیر به ایانا خبر داد:

رقابت منفی شرکت‌های لبنی در بازار با تخفیف‌های 45 درصدی/ لزوم حفظ وضع موجود دامداران به جای افزایش قیمت شیرخام

مجموعه اتفاقاتی که برای شیر و لبنیات کشور افتاد، باعث شد که بازار این محصولات، امروز وضعیتی آشفته و بحرانی پیدا کند.

رقابت منفی شرکت‌های لبنی در بازار با تخفیف‌های 45 درصدی/ لزوم حفظ وضع موجود دامداران به جای افزایش قیمت شیرخام


یکی از کارشناسان صنعت شیر امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره وضعیت بازار فروش محصولات صنایع لبنی گفت: اکنون وضعیت بازار داخلی به‌شدت نگران‌کننده و آشفته است؛ به‌طوری‌که کارخانه‌ها در یک رقابت منفی گرفتار شده‌اند.

حسین چمنی افزود: در حال حاضر نشانگرهای اقتصادی بازار، وضعیت مطلوبی ندارند و با نگاهی به قیمت لبنیات در فروشگاه‌های بزرگ، این موضوع کاملاً مشهود است؛ زیرا تقریباً تمام آنها با تخفیف‌های 40 تا 45 درصدی از طرف تولیدکننده به دست مصرف‌کننده می‌رسد و این به معنای یک هشدار است.



وی خاطرنشان کرد: متأسفانه انبارهای اکثر کارخانه‌ها از محصولات لبنی پر بوده و در این ماه که به‌دلیل افزایش زایش‌ دام ها، میزان تولید شیرخام بالا رفته، وضعیت بدتر از قبل شده است؛ در ماه فروردین‌ماه نیز معمولاً شیرخام از طرف کارخانه‌ها خریداری نمی‌شود و مصرف مردم هم کاهش می‌یابد.

به گفته چمنی، اکنون بزرگ‌ترین چالش دولت، لزوم حفظ وضع موجود دامداران است، نه افزایش قیمت شیرخام؛ ضمن آن که در این رابطه با شعار و مصوبه هم نمی‌توان این معضل را حل کرد، بلکه اقتصاد ما نیاز به تغییرات مبنایی دارد تا بتواند در کل صنعت تأثیرگذار باشد.

وی در پایان تصریح کرد: در شش ماهه دوم امسال، روند تأمین بودجه برای شیر مدارس که می‌توانست کمک بزرگی برای دامداران و فروش بیشتر شیر باشد، با کندی روبه‌رو شد و از طرف دیگر قدرت اقتصادی مردم نیز به‌رغم بهبود روابط سیاسی، تغییری نکرده و همچنان پایین است؛ بنابراین همه اینها دست در دست هم داده تا بازار آشفته‌ای را برای شیر و لبنیات کشور رقم بزند./

V-941222-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید