۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۰۲
کد خبر: 82729029
T T
۰ نفر
آغاز برداشت ذرت علوفه‌اي از زمين هاي كشاورزي ايرانشهر

زاهدان - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي ايرانشهر در جنوب سيستان و بلوچستان گفت: برداشت ذرت علوفه اي از افزون بر هزار و 400 هكتار از زمين هاي كشاورزي اين شهرستان آغاز شد.

حسن شاه ولي بر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: هر ساله با توجه به شرايط آب و هوايي ايرانشهر سطح وسيعي از زمين هاي كشاورزي اين شهرستان در فصل تابستان به زير كشت محصول ذرت مي رود.
وي ادامه داد: امسال بيش از 2هزار و400 هكتار از زمين هاي كشاورزي ايرانشهر به كشت ذرت علوفه‌اي و دانه اي اختصاص يافته است.
وي زمان كشت محصول ذرت را اوايل مرداد تا پايان شهريور ماه اعلام كرد و افزود: برداشت ذرت علوفه‌اي در ايرانشهر از اوايل نيمه دوم آبان شروع و تا پايان آذر ماه ادامه دارد.
مدير جهاد كشاورزي ايرانشهر با اشاره به افزايش 10 درصدي كشت محصول ذرت تصريح كرد: پيش بيني مي شود بيش از 50 هزار تن ذرت علوفه اي از زمين هاي كشاورزي اين شهرستان برداشت شود.
شاه ولي بر اظهار داشت: ذرت علوفه اي ايرانشهر علاوه بر مصرف داخلي به استان هاي همجوار از جمله فارس، خراسان جنوبي و خراسان رضوي نيز عرضه مي شود.
وي بيان كرد: همچنين هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي ايرانشهر به كشت ذرت دانه اي اختصاص يافته كه كار بردا‌شت آن از اواخر آذر ماه شروع مي شود.
به گزارش ايرنا بيش از هزار نفر در كار كاشت، داشت و برداشت ذرت در ايرانشهر مشغول به كار هستند.
ايرانشهر در 340 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**3213 خبرنگار: محمد هادي ** انتشار دهنده: اكبر نوري
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan

سرخط اخبار استان‌ها