برجام عقب ماندگی صنعت صادرات را جبران می كند

شهركرد- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: برجام عقب ماندگی صنعت صادرات را در كشور جبران می كند.

سید محمدرضا نبوی روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برجام به جامعه شوك می دهد و مسئولان در كشور دست به دست هم ،بدون بخشی نگری جبران چند سال عقب ماندگی از دنیا را جبران خواهند كرد.
وی افزود: ایران فقیر نیست و وجود نیروهای جوان و تحصیلكرده فراوان در كشور، مهم ترین سرمایه های ایران هستند كه با وجود سكون نفت، با اقتصاد سالم ایران را شكوفا می كنند.
نبوی با بیان اینكه تحریم های اقتصادی آمریكا علیه ایران تبلیغاتی است، ادامه داد: تحریم های اقتصادی اروپا برای كشور مهم بود كه امیدواریم با رهنمودها، تدابیر و پشتیبانی مقام معظم رهبری و تلاش تیم مذاكره كننده، گذشته مشكل دار كشور را با تعامل رفع كنیم.
رییس اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن وكشاورزی استان تصریح كرد:تحول و شكوفایی در صادرات تولیدات، شكستن ركود اقتصادی و ایجاد اشتغال در كشور تنها با رنق دادن تولیدات داخلی و آنهم با فعال كردن واحدهای تولیدی و صنعتی موجود كشور است.
نبوی گفت: از دولتمردان تقاضا داریم در كوتاه ترین زمان برای تامین سرمایه در گردش و فعال كردن واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال و دچار مشكل در كشور تصمیماتی اتخاذ كنند.
به گفته وی، اعلام آمادگی و استقبال هیات های تجاری و سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در كشور بعد از اجرایی شدن برجام، بی نظیر است.
نبوی با بیان اینكه مدیریت و تیم اقتصادی در چهارمحال و بختیاری یكپارچه است، پیش بینی كرد خروج از ركود و تحول اقتصاد و صادرات در این استان بعد از اجرایی شدن برجام تحقق می یابد.
به گزارش ایرنا، حدود یكهزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد كه به گفته مسئولان بخش صنعت استان هم اینك حدود 750 واحد از این تعداد فعال و دارای تولید است.
7361/2097

سرخط اخبار استان‌ها