۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۴۱
کد خبر: 83004842
T T
۰ نفر
تأمين ارز مورد نياز واردكنندگان را پيگيري مي‌كنيم

تبريز- ايرنا- استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به قابليت‌هاي استان در حوزه تجارت، خواستار ورود جدي شركت‌هاي بازرگاني و توليدكنندگان به حوزه واردات كالاهاي اساسي مورد نياز مردم شد و اطمينان خاطر داد كه تأمين ارز مورد نياز واردكنندگان را از طريق مراجع ذي‌ربط پيگيري خواهد كرد.

به گزارش ايرنا، مجيد خدابخش روز شنبه در جلسه كميسيون تنظيم بازار استان، با اشاره به كمبود برخي از مواد اوليه توليد و اقلام اساسي مورد نياز مردم در بازار، اظهار داشت: اجازه واردات اين كالاها يك فرصت است كه بايد از ظرفيت تجار و بازرگانان استان در اين راستا استفاده و بتوانيم حداقل مشكل استان را حل كنيم.
وي افزود: واردكنندگاني كه بخواهند مواد اوليه و كالاهاي اساسي را وارد كنند ارز دولتي در اختيار آنان قرار مي‌گيرد و بنده وظيفه خود مي‌دانم كه تأمين ارز مورد نياز آنان را از طريق مراجع ذي‌ربط پيگيري كنم.
استاندار آذربايجان شرقي يكي از دلايل افزايش قيمت برخي از كالاها در بازار را عدم عرضه آنها عنوان كرد و گفت: كالاهايي كه توسط دستگاه‌هاي نظارتي به عنوان كالاهاي احتكار شده كشف و ضبط شده‌اند بايد با روش‌هاي منطقي در بازار توزيع شود، زيرا امر موجب تنظيم قيمت‌ها خواهد شد.
وي افزود: البته بايد اطمينان حاصل شود كه اين كالاها با قيمت مصوب به دست مصرف‌كننده نهايي مي‌رسد و در اين خصوص دستگاه‌هاي نظارتي وظيفه مهمي بر عهده دارند.
خدابخش تأكيد كرد: همه توليدكنندگان و شركت‌هاي پخش طبق قانون موظفند موجودي انبارهاي خود را به سامانه جامع انبارها اعلام كنند تا مشمول مجازات‌هاي مربوط به احتكار نشوند.
6120/518

سرخط اخبار استان‌ها