۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۵۳
کد خبر: 82164697
T T
۰ نفر

سود گرانی مرغ درجیب دلالان

۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۵۳
کد خبر: 82164697
سود گرانی مرغ درجیب دلالان

ساری-ایرنا- رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران كشورگفت : سود ناشی از گرانی قیمت مرغ درروزهای اخیر درجیب دلالان می رود و تولیدكنندگان از این حاشیه سود بی نصیب هستند.

عطاء الله حسن زاده روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگارایرنا در ساری افزود : درحال حاضر قیمت منطقی گوشت مرغ باید در بازار 75 تا 78 هزار ریال در هر كیلوگرم باشد كه این قیمت به نفع تولید و مصرف كننده است.
به گفته وی هرنرخی بالاتر از این میزان سودش به جیب دلالان و واسطه ها می رود و تولیدكنندگان هیچ نفعی از این افزایش نمی برند.
حسن زاده گفت: درحال حاضربه دلیل نبود نظارت بر بازار، دلالان و واسطه ها در مبادی تولید و مصرف ورود كردند و گوشت مرغ را حداقل 10 هزار ریال گرانتر از قیمت تمام شده در هر كیلوگرم در اختیار مصرف كنندگان قرار می دهند.
هم اكنون قیمت هر كیلوگرم گوشت مرغ آماده طبخ در بازار شهر ساری مركز مازندران بین 86 تا 88 هزار ریال است.
*** دود گرانی مرغ به چشم تولید كنندگان
رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران كشور گفت كه دود گرانی چند روزه اخیر قیمت مرغ در بازار به چشم تولید كنندگان می رود و این روند باعث افزایش 20 درصدی قیمت هر كیلوگرم ذرت شد.
حسن زاده افزود : هم اكنون با افزایش قیمت گوشت مرغ، ریسك برای جوجه ریزی در مرغداریها كاهش یافت و مرغدارانی كه تا چند روز قبل به دلیل ارزانی تمایلی به جوجه ریزی نداشته، وارد كار شدند.
*** پیش بینی كاهش قیمت مرغ در روزهای آینده
این مسوول بخشی از گران شدن قیمت مرغ را در روزهای اخیر به دلیل كاهش میزان تولید به علت گرمای تابستانی دانست و گفت: درروزهای آینده با ورود مرغ جدید به بازارو كاهش میزان مصرف قیمت ها شكسته می شود.
حسن زاده افزود : با روند افزایش تمایل برای جوجه ریزی در مرغداران، احتمال می رود قیمت این مواد پروتئینی دراوایل مهرماه به میزان قابل توجهی كاهش یابد.
*** آمادگی برای عرضه مستقیم مرغ
رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران ایران از آمادگی این اتحادیه برای ایجاد بازارهای عرضه مستقیم مرغ در كشور خبرداد.
حسن زاده افزود : در صورت تمایل مسوولان این اتحادیه می تواند مرغ را از تولید به مصرف با حداقل 10 هزار ریال زیر قیمت فعلی بازار در اختیار مصرف كنندگان قرار دهد.
دركشور24 هزارواحد مرغداری دارای مجوز رسمی با تولید سالانه دو میلیون تن گوشت سفید فعالیت دارند كه ظرفیت نهایی این واحدها تا دو میلیون و 500 هزار تن قابل افزایش است.
مازندران به عنوان قطب تولید گوشت مرغ حدود 11 درصد از تولید این مواد پروتئینی را در كشور بر عهده دارد كه با ظرفیت های موجود می تواند تا 20 درصد میانگین تولید كشور افزایش دهد.
6982/1899
۰ نفر