۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۳۸
کد خبر: 81857465
T T
۰ نفر
برپايي نمايشگاه تغذيه سالم با مشاركت 266 دانش آموزان دختر آستارايي

آستارا- ايرنا- دانش آموزان دختر مدرسه شهيد علي انصاري شهرستان آستارا در يك اقدام ابتكاري اقدام به تهيه و آماده كردن مجموعه اي از غذاهاي سالم در قالب يك نمايشگاه كردند.

معاون پرورشي و تربيت بدني اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا روز شنبه در حاشيه افتتاح اين نمايشگاه به خبرنگار ايرنا گفت: اين نمايشگاه در قالب غرفه هاي مختلف و با طراحي هاي جذاب و منحصر به فرد در طبقه هاي اول و دوم مدرسه شهيد انصاري آستارا برپا شده است.
سامان ساسانيان با اشاره به اينكه تمامي 266 دانش آموز اين مدرسه به منظور برپايي اين نمايشگاه فرهنگي مشاركت داشتند ، افزود: اين برنامه فرهنگي فرصتي براي نمايش بخشي از غذاها و خوراكي هاي سالم و فوايد تغذيه بهداشتي است.
وي با بيان اينكه اين نمايشگاه از جنبه هاي فرهنگي نيز برخوردار است ، اضافه كرد: در غرفه پرورشي اين نمايشگاه فوايد تغذيه سالم از ديدگاه اسلام و ائمه اطهار (ع) ، در غرفه هنري سفره آرايي زيبا با استفاده از غذاهاي سالم ، در غرفه مطالعات تاريخچه مربوط به غذاهاي متعدد ، در غرفه ادبي فوايد تغذيه سالم با بهره گيري از زبان داستان ، در غرفه مشاوره تغذيه سالم و اثرات آن بر روح و روان انسان ها و در غرفه كار و فناوري نيز هرم غذاهاي مختلف به نمايش گذاشته شده است.
ساسانيان با اشاره به اينكه اين نمايشگاه با شعار ايمني غذا از مزرعه تا سفره داير شده است ، اظهار كرد: در اين نمايشگاه تعدادي از غذاهاي محلي شهرستان نيز كه جزو غذاهاي سالم محسوب مي شوند به چشم مي خورد.
وي يادآور شد: دانش آموزان مدارس دخترانه شهرستان آستارا در طول هفته جاري از اين نمايشگاه بازديد مي كنند.
امروز در حاشيه برپايي اين نمايشگاه مسابقه نقاشي با موضوع تغذيه سالم و ناسالم برگزار شد و به دو نفر از برگزيدگان اين مسابقه جوايزي اهدا شد.
نمايشگاه هفت روزه تغذيه سالم ظهر امروز با حضور سيروس شفقي فرماندار آستارا ، تعدادي از مسئولان محلي و كارشناسان شبكه بهداشت و درمان اين شهرستان افتتاح شد.
در سال تحصيلي جديد 15 هزار و 506 دانش آموز آستارايي در 189 آموزشگاه دولتي و غير دولتي به تحصيل مي پردازند.
شهرستان 86 هزار نفري آستارا در 200 كيلومتري غرب مركز استان گيلان و در نوار مرزي جمهوري آذربايجان واقع است.ك/2
7105/6070

سرخط اخبار استان‌ها