۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۴۶
کد خبر: 82405391
T T
۰ نفر
اختصاص 723میلیارد ریال برای آبیاری نوین كشاورزی در كهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- ایرنا- استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت كه افزون بر 723میلیارد ریال اعتبار در سال 95 برای اجرای طرح های نوین آبیاری در بخش كشاورزی این استان تخصیص یافته است.

به گزارش ایرنا، نخستین كارگروه آب و كشاورزی كهگیلویه و بویراحمد امروز/شنبه/ با حضور سید موسی خادمی استاندار و جمعی از متولیان و مدیران حوزه های اقتصادی و عمرانی در این استان برگزار شد.
خادمی در این نشست تصریح كرد كه افزون بر 290 میلیارد ریال از این میزان اعتبار مصوب در بودجه سال جاری است و 435 میلیارد ریال نیز از محل سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان بوده است.
رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت روزهای 24 و25 مرداد سال جاری میهمان مردم كهگیلویه وبویراحمد بودند.
46مصوبه با اعتباری افزون بر 9 هزار و 600 میلیارد ریال در بخش های مختلف زیربنایی و اقتصادی در این استان مصوب شد.
وی گفت كه تاكنون افزون بر 200 میلیارد ریال از مجموع اعتبارات سفر هیات دولت به استان و از طریق اسناد خزانه در بخش كشاورزی جذب شده است.
سال گذشته افزون بر 2 هزار و 600 و سال جاری نیز حدود یكهزار و 300 هكتار آبیاری تحت فشار در سطح زمینهای این استان اجرا شده است.
خادمی با بیان اینكه بخش كشاورزی یكی از حوزه های فعال و از محورهای مهم توسعه كهگیلیویه وبویراحمد محسوب می شود، تحول و پیشرفت در این بخش و اجرای طرح های عمرانی به ویژه در زمینه اجرا و ایجاد شبكه های انتقال آب در مناطق مختلف استان را رضایت بخش و قابل تقدیر دانست.
وی یادآور شد كه افزون بر 30میلیارد ریال از طریق صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های نوین آبیاری در حوزه كشاورزی استان نیز در سال 95 جذب شده است.
ضرورت توجه و الزام كشاورزان و تعاونی های كاربران كشاورزی به رعایت الگوی كشت محصولات زراعی و باغی با هدف كاهش مصرف آب و افزایش بهره وری و جلوگیری از كشت برخی صیفی جات با میزان مصرف بالای آب از مهمترین توصیه ها و تاكیدهای كارشناسان و متولیان امر در این كارگروه تخصصی بود.
خبرنگار:حمید جهان** انتشار دهنده:حسینعلی راشكی
3016/8005

سرخط اخبار استان‌ها