خبرگزاری کار ایران

اصول لاغری چه مواردی را شامل می شود؟

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۲۷۱

لاغر شدن اصولی باید طوری باشد که اولا سلامت بدن را در نظر داشته باشد و دوما بتواند تناسب اندام را برای فرد ایجاد کند. برای دست یافتن به لاغری کاهش وزن می توان از نکات کلیدی که در این متن بیان خواهیم کرد کمک گرفت. با ما همراه باشید.

 

1. رژیم درستی انتخاب کنید

لازمه ی رسیدن به تناسب اندام، رژیم غذایی درست است. حدود دو سوم مسیر لاغری در گرو تغذیه اصولی و درست است. نباید در رژیم غذایی که به منظور لاغری پیش گرفته می شود تعداد وعده های غذایی را کاهش داد. بلکه باید حجم غذا را کمتر کرد و وعده های بیشتری غذای اصلی و میان وعده مصرف نمود؛ البته با حجم مناسب.

باید توجه داشته باشید در صورتی که وعده های غذایی حذف شوند، احساس گرسنگی سریع تر ایجاد خواهد شد. در نتیجه ولع به مصرف غذای بیشتر را برای فرد به همراه خواهد داشت که این موضوع کاملا به معنای چاق شدن است.

حتی از سویی دیگر زمانی که بدن مدت زمان زیادی را گرسنه بماند، برای اینکه به مواد غذایی نیازی نداشته باشد، سوخت و ساز خود را کم می کند. این یعنی ذخیره شدن بیشتر انرژی در بدن که عملا جلوگیری از کالری سوزی را در پی خواهد داشت.

توصیه می کنیم زمانی که هدف لاغری و کاهش وزن است، کالری دریافتی را در نظر داشته باشید که کاملا مطابق نیاز بدن باشد. طبق هرم تغذیه ای لازم است نان و غلات، سبزیجات و میوه ها، انواع گوشت، حبوبات و همینطور لبنیات و چربی از بیشتر به کمتر مصرف شوند.

از طرف دیگر توصیه می کنیم آهسته غذا خوردن را تمرین کنید. زیرا مدت زمانی حدود 10 الی 20 دقیقه ممکن است طول بکشد تا سیگنال های سیری به مغز برسند. از این رو ممکن است با تند غذا خوردن تمام طول این مدت را مشغول خوردن مقدار غذای زیادی باشید که عملا بدن به آن نیاز ندارد. تمرین کنید تا حداقل زمان غذا خوردن بیشتر از 15 دقیقه باشد.

2. تاثیر اراده را دست کم نگیرید!

اراده برای داشتن تناسب اندام و طی کردن راه لاغری، تاثیر به سزایی در ادامه دادن و رسیدن به هدف دارد. یکی از بدترین چالش هایی که افراد با اضافه وزن زیاد با آن مواجه هستند، عدم اراده و تاثیر آن بر اشتهای کاذب و پرخوری های عصبی محسوب می شود. این موضوع اغلب ناشی از وجود شرایط استرس زا و مضطرب کننده یا حتی افسردگی و ترس ایجاد می شود. در این حالت فرد حقیقتا گرسنه نیست و میل و ولع به غذا خوردن بر اثر این حالات روحی بروز داده شده است.

برای بهبود این وضعیت نیاز به تکنیک های روانشناسی و کمک از متخصصین در این زمینه وجود خواهد داشت که فرد به خودی خود نیز می تواند نقش به سزایی در بهبود این موضوع داشته باشد.

3. تاثیر ورزش کردن را نادیده نگیرید!

شاید بیشترین نکته ای که در روند لاغری مهم نشان داده می شود، رژیم لاغری باشد. اما در کنار آن می توان از ورزش که یکی از بهترین افزایش دهنده های متابولیسم بدن است کمک گرفت. ورزش و فعالیت بدنی می تواند سبب تنظیم سوخت و ساز بدن شود و روند کاهش وزن را سرعت بخشد.

اصول لاغری چه مواردی را شامل می شود؟

شاید دیده باشید که افراد چاق اکثر اوقات کم تحرک ترین افراد هستند. این موضوع گاهی ممکن است دو نتیجه را در پی داشته باشد. یعنی ممکن است گاهی فرد با بی تحرکی به چاقی رسیده باشد و یا فرد آنقدر چاق شده باشد که دیگر نتواند فعالیت بدنی و تحرک لازم را داشته باشد.

اما به هر حال تحرک کم را باید حذف کرد و به جای آن از فعالیت بدنی مناسب شروع کرد. برای جای دادن تمرینات ورزشی در برنامه روزانه نیازی نیست فشار زیادی به بدن خود بیاورید. تنها کافی است در ابتدا ورزش های سبک را در برنامه خود داشته باشید. ورزش های هوازی، پیاده روی سریع، دویدن، طناب زدن آرام، دوچرخه سواری و شنا کردن گزینه هایی هستند که می توان از طریق آنها سوخت و ساز بدن را با فشار کم افزایش داد.

در ورزش کردن مصرف مکمل های ورزشی را مثل مصرف آمینواسید ها را جدی بگیرید.

البته توصیه می کنیم به مرور ورزش های هوازی را نیز در برنامه خود جای دهید و کم کم استفاده از وزنه داشته باشید. از این طریق می توانید به تناسب اندام نیز در کنار لاغری دست یابید.

4. نوشیدن آب!

شاید نوشیدن آب به یکی از توصیه های همیشگی تبدیل شده باشد اما کاملا ضروری است که برای دست یافتن به سلامتی، بدن را هیدراته نگه داریم. نوشیدن مایعات سالم که آب یکی از اصلی ترین و بهترین آنها است، سبب دفع سموم و حذف التهابات بدنی می شود.

از طرفی نوشیدن آب پیش از وعده های اصلی غذایی، می تواند در کنترل گرسنگی و مصرف غذای بیشتر نقش بسیار موثری داشته باشد. نوشیدن یک لیوان آب ولرم حدود نیم ساعت پیش از غذا، به پیشگیری از پرخوری می انجامد و حتی هضم غذا و نظم حرکات روده ها را نیز در پی خواهد داشت.

در این بین توصیه می شود، نوشیدنی هایی انتخاب شوند که سالم هستند و آب یکی از بهترین آنها است. آب کالری برای بدن به همراه ندارد و چاقی را ایجاد نخواهد کرد، پس بهتر است از آن روزانه بین 8 الی 12 لیوان در دفعات متفاوت استفاده کنید.

5. توجه به سایز یا وزن!

یکی از اشتباهات رایجی که در رابطه با اندام در بسیاری از افراد دیده می شود، توجه به وزن است. وزن به تنهایی نمی تواند معیار خوبی برای لاغری و تناسب اندام باشد. نکته مهم تر از وزن، سایز قسمت های مختلف بدن است. در واقع سایز است که مشخص می کند فرد تناسب اندام دارد یا خیر.

حتی علاوه بر سایز، گزینه مهم دیگر توجه به بافت عضلانی و بافت چربی در کنار تراکم استخوان است. باید توجه کنید که حتی سایز و وزن بدن نیز نمی تواند تعیین کننده تناسب اندام باشند. بلکه المان های متعددی لازم است که یکی دیگر از آنها توجه به توده عضلانی نسبت به توده چربی بدن است. این موضوع اغلب تحت رژیم غذایی و ورزش قابل کنترل خواهد بود.

در آخر

در این متن به مهمترین اصولی که برای لاغری باید در نظر داشت پرداختیم. علاوه بر این موارد گزینه های دیگری مانند خواب کافی، استفاده از ادویه های چربی سوز مانند زنجبیل و فلفل، استفاده از قهوه، تغییر سبک زندگی، عدم استعمال دخانیات، پرهیز از مصرف نوشیدنی های الکلی و حتی توجه به نیازهای بدن، می توانند نقش زیادی در لاغری و تناسب اندام داشته باشند.

توصیه میکنیم هدف از لاغری را داشتن سلامت بدن در کنار تناسب اندام تنظیم کنید و زمان محدودی را برای این منظور در نظر نگیرید. زیرا مشخص کردن بازه زمانی محدود، ممکن است سبب دلسردی از تمام راهکارهای ایمن برای لاغری شود.

 

منبع : quickfit

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز