خبرگزاری کار ایران

محدودیتی در تامین کود شیمیایی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۲۲۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مصرف کود در بخش کشاورزی اجتناب ناپذیر است و برای تهیه آن آن یارانه پرداخت می شود تا با مصرف آن کمیت و کیفیت تولید افزایش یابد.

به گزارش ایلنا از ساری، دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جمع کارگزاران توزیع کود شیمایی غرب استان که در شهرستان نوشهر برگزار شد، گفت: مصرف کود در بخش کشاورزی اجتناب ناپذیر است  و برای تهیه آن آن یارانه پرداخت می شود تا با مصرف آن کمیت و کیفیت تولید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه کود و نهاده‌ها باید به موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد و مصرف شود، ادامه داد: کود اوره تولید داخل است و مابقی کودها عمدتا وارداتی هستند که با قیمت بالایی خریداری می شود و 50 درصد خرید این نوع کودها به صورت یارانه ای پرداخت می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه کارگزان مجاز نباید اقدام به توزیع غیرمجاز کود کنند، افزود: کودهای قابل توزیع حتما باید در مرکز تحقیقات خاک و آب ثبت و تایید شوند.

این مسؤول با اعلام اینکه محدودیتی در تامین کود شیمایی وجود ندارد، ادامه داد: کارگزاران نسبت به ترویج مصرف کود شیمیایی تلاش کنند.

حیدرپور به برگزاری کارگاه های اموزشی مصرف کود شیمیایی و نقش تغذیه در تولیدات کشاورزی با حضور محققین مرکز تحقیقات و همکاری شرکت خدمات حمایتی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مصرف کود شیمیایی در مازندران از میانگین کشوری پایین تر است، بیان کرد: ترویج باید برای مصرف بهینه کود شیمیایی اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی برای بهره‌برداران  کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز