• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۵ / ۱۸:۰۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95091609638
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

معاون دفتر توسعه صادرات محصولات کشاورزی تاکید کرد

ضرورت سرمایه‌گذاری برای ایجاد زنجیره‌ تولید محصولات کشاورزی

ضرورت سرمایه‌گذاری برای ایجاد زنجیره‌ تولید محصولات کشاورزی

معاون دفتر توسعه صادرات محصولات وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه صادرات و ایجاد زنجیره های تولید محصولات کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، عباس پاکپور در جلسه کارگروه سیب درختی در راستای توسعه زنجیره تامین با تاکید بر صادرات محصولات کشاورزی، تنظیم بازار داخلی و خروج از بازرگانی سنتی و رقابت‌های ناسالم، بهره مندی از متخصصان بخش کشاورزی و کارشناسان مجرب بازرگانی در این زمینه را از اولویت های کاربردی وزارت جهاد کشاورزی در این راستا عنوان کرد.

پاکپور توسعه هدفمند و پایدار زنجیره های تولید و رونق صادرات را به صورت متمرکز از مصادیق تحقق اهداف اقتصاد مقامتی برشمرد.

وی بر لزوم بسترسازی برای توسعه صادرات کشاورزی تاکید کرد و گفت: هدف اصلی و اولویت کاری ما در حوزه تنظیم بازار و صادرات محصولات کشاورزی، افزایش صادرات محصولات تولیدی به کشورهای اروپائی و توسعه یافته منطقه و استفاده از یافته های نوین علمی و تحقیقاتی برای تولید محصول سالم با استانداردهای جهانی است.

احمد دهقان مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی یکی از قطبهای مهم تولید سیب درختی در کشور به شمار می رود ، ضرورت ایجاد زنجیره های تولید و توسعه صادرات محصولات کشاورزی در استان با اولویت موضوع سیب درختی با مشارکت تعاونی های تولید و اتحادیه ها و تشکل های کشاورزی بیش از پیش احساس می شود و این امر نقش بسزایی در تنطیم بازار ، فروش محصولات کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان خواهد داشت.

دهقان با بیان اینکه برنامه ریزی هدفمند در جهت مهندسی کردن فرآیند تولید تا عرصه صادرات بر اساس نیاز بازار مصرف خارجی مستلزم عزم جدی و مشارکت تمامی فعالان اقتصادی به ویژه تعاونی ها و اتحادیه ها می باشد، آن را از اولویتهای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha