۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۶
کد خبر: 83134634
T T
۰ نفر

صادرات كالاهای اساسی از مرز مهران ممنوع است

۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۶
کد خبر: 83134634
صادرات كالاهای اساسی از مرز مهران ممنوع است

ایلام - ایرنا - مدیركل گمرك استان ایلام گفت: صادرات كالاهای اساسی و اقلام ضروری كه مستقیم با سفره مردم مرتبط است از مرز بین المللی مهران ممنوع است.

روح الله نظری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این ممنوعیت شامل كالاهای اساسی از جمله برنج، گوشت، مرغ، قند و شكر و دیگر كالاهای ضروری كه مستقیم با سفره و معیشت مردم مرتبط است، می شود.
وی تاكید كرد: مسافران عراقی با خریداری كالاهای مورد نیاز مردم و خروج آن از مرز باعث افزایش قیمت و در درازمدت كمیاب شدن این كالاها می شوند.
مدیركل گمرك استان ایلام یادآور شد: ضمن احترام به مسافران و مهمانان كشور همسایه عراق، توصیه ما این است كه كاروان ها این اقلام را بهمراه خود نیاورند زیرا برای عودت آن با مشكل مواجه می شوند.
به گزارش ایرنا، خروجی بین المللی و گمرك مرزی مهران به عنوان نزدیك ‌ترین مرز تجاری ایران به بغداد و عتبات شهر مرزی كشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این كشور است كه امروز به كانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با كشور همسایه تبدیل شده است.
روزانه به طور متوسط 600 كامیون حامل كالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمركی به كشور عراق صادر می شود.
شهرستان مرزی مهران در 85 كیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.
3032/6119

سرخط اخبار استان‌ها