۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۸
کد خبر: 83006764
T T
۰ نفر

برخورد قاطع با محتكران در دستور كار قرار دارد

۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۸
کد خبر: 83006764
برخورد قاطع با محتكران در دستور كار قرار دارد

اروميه- ايرنا- معاون استاندار و فرماندار شهرستان ويژه خوي عرضه كالاهاي اساسي را ضروري عنوان كرد و گفت: در شرايط حساس اقتصادي كشور و با توجه به الزام دولت به عرضه كالاهاي اساسي، با محتكران اقلام ضروري برخورد قاطع مي شود.

به گزارش ايرنا سيد محمد عابدي روز دوشنبه در جلسه ستاد تنظيم بازار خوي بر نظارت دقيق بر قيمت كالاهاي اساسي تاكيد كرد و افزود: اكيپ هاي بازرسي دستگاه هاي اجرايي مرتبط با حضور در مراكز عرضه كالاهاي اساسي بر قيمت و عرضه اين كالاها نظارت جدي داشته باشند.
عابدي با اشاره به سخنان رييس جمهوري از اعضاي ستاد تنظيم بازار خواست مدت زمان كار خود را افزايش دهند و ادامه داد: شرايط فعلي اقتصاد كشور مي طلبد تا كارگزاران نظام ساعت هاي بيشتري را به كار اختصاص دهند تا مردم در تأمين كالاي اساسي خود دچار مشكل نشوند.
وي افزود: دستگاه ها بايد با نظارت مستمر ميزان عرضه و تقاضاي كالاهاي اساسي مردم در بازار را متعادل نگه دارند.
عابدي بحران اقتصادي پيش آمده را يك پيچ خواند كه دولت به سلامت از آن عبور خواهد كرد و ادامه داد: هيچ كدام از دشمنان نظام با توجه به قدرت نظامي، دفاعي و موقعيت استراتژيك ايران به فكر جنگ نظامي با ايران نيستند و مردم به اين جهت احساس امنيت مي كنند.
عابدي ادامه داد: بايد تلاش مضاعف كنيم تا ميزان احساس امنيت و آسايش مردم در زمينه مسائل اقتصادي نيز افزايش پيدا كند.
عابدي از شناسايي و كشف انبارهاي كالا‌ي احتكار شده در خوي خبر داد و افزود: از اين انبار‌ها مقادير زيادي برنج، روغن و سيمان به ارزش چهار ميليارد ريال كشف شده است.
وي افزود: شعب ويژه‌اي در دادگاه جهت رسيدگي خارج از نوبت به جهت برخورد با افراد سودجو و احتكاركنندگان تخصيص يافته است.
به گزارش ايرنا گراني و مساله تحريم اين روزها با تحليل هاي متفاوتي روبرو بوده اما بدون شك يكي از رايج ترين علل گراني، احتكار كالاها از سوي برخي افراد سودجو و ناامني در عرضه آنهاست.
«محمد شريعتمداري» وزير صنعت، معدن و تجارت در تيرسال جاري طي حكمي اعضاي ستاد تشديد مبارزه با احتكار و اختفاي كالاهاي وارداتي يا توليد شده با مواد اوليه وارداتي با نرخ رسمي را منصوب كرد و مبارزه با اين فرصت طلبان به صورت جدي تر بار ديگر در دستور كار گرفت.
7132/3072

سرخط اخبار استان‌ها