بررسي لايحه بودجه سال 97 در حوزه كشاورزي/ از توجه به حفاظت از محيط زيست تا كاهش اعتبارات كشاورزي و منابع طبيعي

تهران- ايرنا- سخنگوي كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي از بررسي لايحه بودجه سال 97 در حوزه كشاورزي در نشست امروز اين كميسيون خبر داد.

به گزارش ايرنا، علي‌محمد شاعري درخصوص نشست امروز- يكشنبه- كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي بيان كرد: در دستور كار نشست امروز كميسيون بررسي لايحه بودجه سال 97 در بخش، كشاورزي، آب، محيط زيست و كشاورزي قرار داشت.
سخنگوي كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس ادامه داد: در اين نشست ضعف‌ها، قوت‌ها و اصلاحات احتمالي با حضور نمايندگان سازمان برنامه و بودجه، جهاد كشاورزي، وزارت نيرو و سازمان حفاظت از محيط زيست مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
سخنگوي كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي اضافه كرد: مهمترين اولويت‌هاي بودجه سال 97 در بخش كشاورزي، آب و منابع طبيعي توسعه فعاليت‌هاي آبخيزداري، مديريت منابع آب، اجراي طرح فاضلاب شهري، مديريت پسماند، مشوق‌هاي صادراتي و توسعه شيوه‌هاي نكين آبياري است.
شاعري عنوان داشت: اعتبارات بخش كشاورزي و منابع طبيعي متاسفانه در مقايسه با بودجه سال گذشته كاهش چشمگيري داشته و اين مسئله به‌عنوان نقطه ضعف و چالش لايحه است كه تذكرات لازم را در اين خصوص به نمايندگان سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد كشاورزي داده شد.
سخنگوي كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس بيان كرد: در بخش بيمه محصولات كشاورزي، بخش سازه‌اي مديريت منابع آب و اعتبارات منابع طبيعي نيز كاهش چشم‌گيري مشاهده مي‌شود.
نماينده مردم بهشهر، نكا و گلوگاه در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: در بخش اعتبارات تملك داراي محيط زيست افزايش نسبي وجود دارد و همچنين در مديريت پسماند، فعاليت‌هاي آبخيزداري و حفاظت محيط زيست اعتبار بسيار خوبي به ميزان 2 ميليارد دلار از صندوق ذخيره ارزي پيش‌بيني شده كه با تصويب اين مبلغ يك تحول جدي در حوزه مديريت پسماند با اولويت شهرهاي ساحلي، حفاظت از محيط زيست، توسعه فعاليت‌هاي آبخيزداري و همچنين تصويه و بازچرخواني فاضلاب صورت مي‌گيرد.
شاعري عنوان كرد: حدود يك هزار ميليارد تومان نيز به‌منظور مشوق‌هاي صادراتي در لايحه بودجه سال آينده ديده شده كه اين مشوق‌هاي صادراتي مي‌توانند يك گام مهم در حوزه حمايت از توليد داخل، اشتغال و افزايش رقابت پذيري محصولات كشاورزي در بازارهاي خارجي باشد.
اين نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي بر اينكه در زمينه آبرساني به مناطق عشايري و روستايي 300 ميليون دلار از صندوق ذخيره ارزي پيش‌بيني شده و همچنين براي مقابله با ريزگردها در استان‌هايي مانند خوزستان و تامين آب شرب در استان سيستان و بلوچستان نيز اعتبارات مناسبي در نظر گرفته شده است، تاكيد كرد.
به گزارش خانه ملت، شاعري تصريح كرد: بررسي لايحه بودجه را در روز سه‌شنبه ادامه مي‌دهيم و بعد از تكميل بررسي‌ها پيشنهادات را جمع‌بندي و به كميسيون تلفيق ارسال مي‌كنيم.
سيام*3061*1449*تنظيم: ميترا بلندقامتي*انتشار: امير كاردان راد

سرخط اخبار سیاست