۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۱۶
کد خبر: 82277143
T T
۰ نفر
نخستین محموله انار صادراتی مه ولات در راه روسیه

تربت حیدریه- ایرنا- مدیر جهاد كشاورزی مه ولات گفت: 70 تن انار تولیدی این شهرستان، به عنوان نخستین محموله صادراتی در سال جاری، به مقصد روسیه بارگیری شد.

احمد نادری یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محموله به ارزش چهار میلیارد و 900 میلیون ریال با مشاركت شركت زرنار از تولیدات انارستان های بخش شادمهر این شهرستان به روسیه صادر خواهد شد.
وی گفت: شهرستان مه ولات با 2 هزار و 500 هكتار باغ انار و تولید سالانه 37 هزار و 500 تن انار، مقام نخست كشت و تولید این محصول را در استان خراسان رضوی دارد.
مدیر جهاد كشاورزی مه ولات با اشاره به آغاز برداشت انار، پیش بینی كرد امسال میزان تولید انار در این شهرستان افزایشی 12 درصدی نسبت به سال قبل داشته باشد.
نادری، بیش از 90 درصد انار تولیدی این شهرستان را از گونه 'اردستانی' عنوان و اظهار كرد: این گونه به دلیل مرغوبیت بالایی قابلیت صادراتی دارد كه هرساله بخشی از آن به كشورهای آلمان، مالزی و روسیه ارسال می شود.
وی دیگر گونه های انار تولیدی در مه ولات را قرمز، شیشه كپ، بجستانی، شیرین و عقدا عنوان كرد.
مدیر جهاد كشاورزی مه ولات گفت: انار از معدود محصولات باغی است كه در تولید آن از سموم شیمیایی استفاده نمی شود و به عنوان محصولی سالم وعاری از آلودگی شیمیایی به بازار ارائه می شود.
نادری، زمان آغاز برداشت انار در این شهرستان را اواسط مهرماه عنوان كرد كه تا نیمه آبان ماه ادامه دارد.
شهرستان مه ولات با 50 هزار نفر جمعیت به مركزیت فیض آباد در 207 كیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: ناهید آروین خیبری ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7240/5132

سرخط اخبار استان‌ها