کنترل صادرات و واردات محصولات کشاورزی باید جدی گرفته شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت بخش کشاورزی از نظر واردات و صادرات چندان مطلوب نیست به طوری که از لحاظ سوددهی در شرایط مناسبی قرار ندارند.

محمد باقر شریعتی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بخش کشاورزی همیشه از لحاظ سوددهی نزدیک خط قرمز بوده است بنابراین لازم است تصمیم گیری‌های مدیریتی با کارشناسی بهتری صورت گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه کشاورزان طی سال‌های اخیر از سیاست‌های نابهنگام واردات و صادرات و دخالت واسطه‌ها زیان دیده منطق و وجدان حکم می‌کند که طرح انتزاع کشاورزی پیگیری شده و کنترل صادرات و واردات محصولات کشاورزی توسط وزارتخانه کشاورزی صورت گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: از اهداف اصلی این طرح انتزاعی کشاورزی هماهنگی و یکپارچگی تولید و بازاریابی محصولات کشاورزی است و همچنین تولید کنندگان و مسئولین به سمت یک نماد اجرایی سوق داده شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: از اهداف دیگر این طرح کوتاه کردن بخش از بروکراسی اضافی اداری در امر تولید کشاورزی و صنایع وابسته می‌باشد.

شریعتی با اشاره به مشکلات دامداران و تأمین شدن هزینه‌های تولید لبنیات افزود: در نیمه اول سال 94 این مساله در کمیسیون کشاورزی و دامپروری مجلس مطرح شد ولی متاسفانه خروجی قابل عرضه‌ای نداشتیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرهنگ مصرف شیر در جامعه در مقایسه با کشورهای پیشترفته بسیار پایین است و این امر ضررهای زیادی را به صنعت تولید این محصول در کشور وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد مردم جامعه دچار کمبود کلسیم هستند افزود: با بالا بردن فرهنگ مصرف شیر در جامعه بسیاری از هزینه‌های پنهان و هزینه‌های درمانی کاهش داده می‌شود و قطعاً مشکلات تولید این محصول هم برطرف خواهد شد.

شریعتی در پایان گفت: دولت باید با بالابردن یارانه شیر و محصولات لبنی موانع موجود بر سر راه تولید این محصول را کم کرده و موجب افزایش مصرف این ماده حیاتی در جامعه شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار