خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی در گفت‌وگو با ایلنا:

دود بسته شدن مرزها در چشم کشاورزان کردستانی/ چالش صادرات محصولات کشاورزی در کنار رقبای جهانی

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۱۹۶

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت بسته ماندن مرز بین ایران و عراق در بخش کردستان، مسئولان باید تدابیر دیگری را برای صادرات محصولات کشاورزان کردستان ایران بیندیشند تا دود آن به چشم کشاورزان داخلی نرود.

علی ابراهیمی نماینده شازند و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص بازارهای مورد نیاز کشاورزان اظهار کرد: کشاورزی در ایران قبل از هر چیز نیاز به بازار مطمئن مصرف محصولات کشاورزی دارد چرا که در صورت عدم وجود درآمد، این فعالیت توجیهی نخواهد داشت.

وی در رابطه با صادرات محصولات کشاورزی خاطر نشان کرد: یکی از راه‌های درآمد بخش کشاورزی صادرات محصولات کشاورزی است که نیاز به یک رابطه دیپلماتیک سیاسی مؤثر و دارای ثبات دارد و در صورت اقدامات پیش‌بینی نشده و عدم وجود اطمینان از امکان حضور مستمر در بازارهای جهانی؛ صادرات محصولات کشاورزی با وجود رقبای جدی با چالش مواجه خواهد شد.

نماینده مردم شازند با اشاره به ضررهای جبران ناپذیر بسته شدن مرزها برای صادرات محصولات تاکید کرد: نتیجه این کار ضررهای جبران ناپذیری برای کشاورزان عزیز خواهد داشت لذا انتظار می‌رود در صورت بسته شدن مرزهای کردستان به روی عراق به هر دلیلی باید راه جایگزین برای ارسال این محصولات پیش‌بینی شود چراکه عمده محصولات کشاورزی قابلیت نگهداری و عودت به انبار را ندارند.

ابراهیمی در پایان تصریح کرد: به هرحال در صورت ارسال گزارش کاملی از این موضوع، مجلس شورای اسلامی نیز باید بررسی و تصمیم مقتضی را اتخاذ کند و این امر نیازمند بررسی دقیق و همه جانبه است که باید در کمیسیون کشاورزی به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز