۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۰۱
کد خبر: 82685245
T T
۰ نفر
طرح های تولیدی بخش كشاورزی ایلام نیازمند حمایت بیشتری هستند

ایلام - ایرنا- مدیركل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام گفت: طرح های كشاورزی با توجه به اشتغال پایدار و روند تولیدی مناسبی كه دارند، باید مورد حمایت بیشتر قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حیدر نعمتی روز چهارشنبه در نشست بررسی طرح های كشاورزی اظهار كرد: طرح های پروار بندی نیازمند دریافت تسهیلات برای تامین علوفه مورد نیاز و خرید دام برای تكمیل ظرفیت هستند كه در شرایط كنونی باید مورد حمایت قرار گیرند.
وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری امسال در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حفظ اشتغال باید از طرح های موجود حمایت جدی صورت گیرد و بانك ها در چارچوب قانون حمایت خود از این طرح ها را عملی كنند.
وی همچنین از مجریان واحدهای تولیدی نیز خواست تادر موعد مقرر به بازپرداخت تسهیلات خود اقدام كنند تا انباشت بدهی بانكی آنها منجر به تملیك واحد تولیدیشان نشود.
وی افزود: همه باید توجه داشته باشند كه تسهیلات از محل اعتبارات بانكی و سرمایه دولت است كه نباید اجازه داد با عدم مدیریت برخی اتلاف شود.
نعمتی، از دستگاه تخصصی و كارشناسان بانك های استان خواست كه با نظارت مستمر هر گونه كم كاری و كاهش ظرفیت واحدها را بررسی و با ارایه مشاوره به موقع حامی واحدهای تولیدی استان باشند.
وی از معاون جهادكشاورزی استان خواست واحدهای مرغداری كه یك یا چند دوره جوجه ریزی نكرده و راكد هستند، تعیین تكلیف شوند.
به گزارش ایرنا در این نشست 43 طرح كشاورزی مورد بررسی قرار گرفت كه با بیشتر آنها به شرط تعیین تكلیف بدهی های قبلی و ارایه برنامه اجرایی از سوی بانك های عامل موافقت شد.
همچنین مصوب شد كه بانك های عامل استان هرچه سریعتر وضعیت پرداخت تسهیلات خود در سامانه را ثبت كنند تا عملكرد استان در این بخش اقتصادی مشخص شود.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی**انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7177/6034

سرخط اخبار استان‌ها