۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۳۶
کد خبر: 82712032
T T
۰ نفر
خريد مرغ با شرايط ويژه از توليدكنندگان كهگيلويه و بويراحمد آغاز شد

گچساران- ايرنا- معاون پشتيباني امور دام سازمان جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد گفت: طرح خريد مرغ از توليدكنندگان اين استان با توجه به كاهش قيمت اين محصول با شرايط ويژه آغاز شد.

سيد علي لاهوتي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در گچساران افزود: هر كيلوگرم مرغ از توليد كننده به نرخ 66هزار ريال خريداري مي شود.
وي بيان كرد: تاكنون 70 تن مرغ براي ذخيره سازي و تنظيم بازار و همچنين حمايت از توليد كننده خريداري شده و آماده خريداري از مرغداران اين استان هستيم.
معاون پشتيباني امور دام جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد: 20 درصد از قيمت مرغ نقد پرداخت مي شود در حالي كه در سال هاي قبل فقط نهاده كشاورزي داده مي شد.
لاهوتي گفت: در سال هاي پيش مرغ تا وزن يك كيلو و 800 گرم خريد مي شد ولي امسال مرغ تا 2 كيلوگرم خريداري مي شود.
وي تخفيف هر كيلوگرم ذرت به ميزان 300 ريال به كساني محصول مرغ خود را به شركت بفروشند و جايگزيني چك يا سفته به جاي ضمانت نامه بانكي از مزاياي جديد خريد مرغ است.
لاهوتي در مورد هزينه حمل مرغ گفت: هزينه حمل از مرغداري تا كشتارگاه به عهده مرغداري ها و حمل از كشتارگاه تا سردخانه به عهده دولت خواهد بود.
وي ميزان توليد ساليانه مرغ در اين استان را 12 هزار تن برآورد كرد و افزود: اين ميزان 60درصد نياز مصرف مردم كهگيلويه و بويراحمد است.
لاهوتي در مورد خريد تضميني محصول ذرت نيز گفت: آماده خريد ذرت از كشاورزان هستيم اما پس از بررسي مزارع به دليل بالا بودن رطوبت عمليات خريد به شنبه 12 آبان موكول شد.
وي بيان كرد: هم اكنون ميزان رطوبت ذرت شهرستان هاي گرمسيري گچساران و باشت 50 درصد است كه بايد رطوبت محصول به 30درصد برسد تا آماده خريد شود.
معاون پشتيباني امور دام جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد براي بازديد از مزارع ذرت جهت خريد تضميني به شهرستان گچساران سفر كرده است.
بخش عمده اي از محصول ذرت كهگيلويه و بويراحمد در شهرستان هاي گچساران و باشت توليد مي شود.
خبرنگار: فرزانه شريفي** انتشاردهنده: مسعود عليزاده
8143/1662

سرخط اخبار استان‌ها