۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۱۰
کد خبر: 82727316
T T
۰ نفر
سهم بخش كشاورزي سمنان از ارايه تسهيلات بانكي مطلوب نيست

سمنان - ايرنا - رييس سازمان جهاد كشاورزي سمنان گفت : سهم بخش كشاورزي اين استان با توجه به اشتغال بيش از 25 درصد از مردم در اين بخش از ارايه تسهيلات بانكي مطلوب نيست.

سيدحسن ميرعماد روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : با وجود اين كه بخش كشاورزي سهم 25 درصدي در اقتصاد استان سمنان دارد اما امسال حدود هفت درصد تسهيلات بانكي به اين بخش اختصاص يافته است.
وي با اشاره به اختصاص بيش از 15 درصد تسهيلات بانكي به صادرات غير نفتي در استان، اظهار داشت : در برنامه اي كه دولت و مجلس براي اصلاح سامانه بانكي دارند بايد سهم بخش كشاورزي از تسهيلات كم بهره بانكي افزايش و به بهره برداران و توليدكنندگان اين حوزه پرداخت شود.
وي مهم ترين و آسان ترين راه تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي را در بخش كشاورزي دانست و خاطرنشان كرد : با توجه به وجود استعدادهاي نيروهاي انساني متخصص و تحصيل‌كرده در عرصه كشاورزي و زمين هاي مستعد و حاصلخيز مي توان با حمايت از بخش كشاورزي براي تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي گام جدي برداشت.
رييس سازمان جهاد كشاورزي استان سمنان ادامه داد : با تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي در همه بخش ها از جمله بخش كشاورزي، مي توان كشور را در برابر توطئه و دسيسه هاي دشمنان مقاوم كرد.
ميرعماد با اشاره به اجراي آمايش سرزميني در استان سمنان اضافه كرد : با برنامه‌ريزي دقيق در حوزه كشاورزي، دامپروري، شيلات و توليدات مرتبط با اين بخش مي توان براي افزايش اشتغال متناسب با ظرفيت هاي موجود مناطق شهري و روستايي بهره مند شد.
وي با اشاره به مشكل كم آبي در سمنان تصريح كرد : اگر چه توليد برخي از محصولات راهبردي مانند گندم در حد خود كفايي رسيده ايم اما لزومي ندارد برخي از توليدات كشاورزي غيرراهبردي كه آب زيادي نياز دارد را توليد كنيم.
رييس سازمان جهاد كشاورزي استان سمنان گفت : با توجه به شرايط استان بايد به سمت كاشت محصولاتي كه براي رشد و پرورش آن نيازمند آب كمتري هستيم، حركت كنيم.
به گزارش ايرنا، توليد مصولات كشاورزي در سال زراعي 95-96 در استان سمنان با افزايش 9.4 درصدي نسبت به دوره قبل از آن به يك‌ ميليون و 570 هزار تن رسيد كه از اين ميزان 672 هزار تن محصولات راهبردي حوزه كشاورزي در استان بود كه افزايش حدود 33 درصدي داشت.
استان سمنان بيش از 40 هزار بهره بردار كشاورزي دارد و حدود 87 درصد از آب توليدي در اين استان در حوزه كشاورزي مصرف مي‌شود.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا يوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلي فتحي
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ كانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه كنيد.

سرخط اخبار استان‌ها