۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۹:۴۴
کد خبر: 81867812
T T
۰ نفر
استاندار فارس: اتاق بازرگاني بايد نماينده تمام فعالان بخش خصوصي باشد

شيراز- ايرنا- استاندار فارس، ضمن تاكيد بر لزوم گسترش دايره ارتباطات اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي فارس گفت: اين اتاق بايد بر اساس رسالت خود، تمام فعالان بخش خصوصي را جمع كرده و نمايندگي كند.

به گزارش ايرنا، سيد محمد علي افشاني، عصر يكشنبه در جلسه شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي در شيراز افزود: توسعه اقتصادي و رونق كسب و كار بدون همراهي بانكها، بخش خصوصي و بخش دولتي ممكن نيست و اگر بنا باشد هر كدام از اين بخش ها ديگري را متهم به كم كاري كند راه به جايي نخواهيم برد.
وي ادامه داد: لازم است كه اين سه بخش در كنار يكديگر براي رونق اقتصاد استان تلاش كنند.
استاندار فارس، هدف از تشكيل جلسه هاي هماهنگي بين بخش هاي دولتي و خصوصي و شبكه بانكي استان را بررسي مسائل حوزه كسب و كار و دستيابي به ديدگاهي هماهنگ در رونق اقتصادي استان دانست و تصريح كرد: اگر به دنبال ايجاد اشتغال هستيم بايد سرمايه گذاران را تشويق به سرمايه گذاري در استان كنيم و آنها را مورد حمايت قرار دهيم.
وي، با اشاره به تشكيل كميته جذب و حمايت از سرمايه گذاري در فارس گفت: در اين كميته پيشنهادهاي سرمايه گذاري مطرح مي شود و تمام دستگاههاي صادر كننده مجوز بايد در مدت زمان مشخص پاسخ هاي لازم را را به متقاضيان ارايه دهند.
افشاني، توافق هسته اي اخير كشورمان با گروه 1+5 را يك موفقيت ديپلماتيك بزرگ براي كشور دانست و افزود: برجام مسير اجرايي خود را طي خواهد كرد و تحريم هاي اقتصادي از پيش روي كشور برداشته خواهد شد.
استاندار فارس اضافه كرد: بايد براي توسعه و پيشرفت استان، از اين فرصت مناسب كه در كشور ايجاده شده با برنامه ريزي دقيق نهايت بهره را ببريم.
وي، در خصوص بررسي وضعيت واحدهاي توليدي مستقر در فارس هم گفت: شرايط اين واحدها به دقت مورد بررسي قرار گرفته و مشكلات آنها نيز شناسايي شده و به تدريج در جهت رفع آنها اقدام خواهيم كرد.ك/2
6122/ 5054

سرخط اخبار استان‌ها