۱۴ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵
کد خبر: 82785585
T T
۰ نفر
معرفي نامه جهاد كشاورزي پيش شرط خريد توافقي برنج پرمحصول ازكشاورزان مازندران

ساري - ايرنا - مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 2 كشور گفت : خريد توافقي برنج پرمحصول از كشاورزان مازندران تنها با ارائه معرفي نامه از جهاد كشاورزي در مراكز خريد اين شركت انجام مي شود .

خريد توافقي برنج پرمحصول ندا ، نعمت و شيرودي از روز گذشته ، سيزدهم دي ماه در 2 شركت بازرگاني دولتي در شهرهاي بابل و نكا آغاز شده است .
سيد محمد جعفري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : در اين معرفي نامه اطلاعات مربوط به مقدار توليد ، رقم محصول و سطح زير كشت درج مي شود كه پس از ارائه اين معرفي نامه از سوي كشاورز ، تحويل و خريد برنج ها صورت مي گيرد .
وي با تاكيد بر اينكه هماهنگي هاي لازم با ادارات جهاد كشاورزي براي دادن معرفي نامه به كشاورزان شد ، ادامه داد : با اعمال اين شيوه از عرضه و تحويل برنج هاي پرمحصول از سوي دلالان و واسطه ها به مراكز خريد جلوگيري مي شود .
مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 2 كشور همچنين گفت كه شركت وجه خريد برنج ها را نيز به حساب كشاورزان واريز مي كند .
وي قيمت توافقي هر كيلو برنج شيرودي با هشت درصد شكستگي 54 هزار و 500 ريال و هركيلو برنج هاي ندا و نعمت با شكستگي هشت درصدي 48 هزار و 500 ريال اعلام كرد .
به گفته جعفري مراكز خريد موظفند برنج ها با حداكثر شكستگي 15 درصد را خريداري بكنند و برنج ها بيش از هشت درصد شكستگي مشمول كسر قيمت مي شوند .
وي اضافه كرد : كشاورزان مازندران مي توانند تا 15 بهمن برنج هاي پرمحصول شيرودي ، ندا و نعمت خود را به مركز خريد شهيد ميرزاپور نكا و انبار قند و شكر سابق بابل تحويل بدهند .
سطح زير كشت برنج استان مازندران 230 هزار هكتار است .
خبرنگار : فاطمه قنبري قاديكلايي ** انتشاردهنده : محسن حسن نيا
2096

سرخط اخبار استان‌ها