۲۹ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۵۲
کد خبر: 81926890
T T
۰ نفر
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج خواستار فعال شدن صنایع تبدیلی راكد استان شد

یاسوج-ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و كشاورزی یاسوج با اشاره به نیازهای كشاورزان و برنامه دولت برای افزایش صادرات، خواستار فعال شدن مجدد شركت های صنایع تبدیلی راكد استان شد.

جبار كیانی پور، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: این استان به صنایع تبدیلی نیاز دارد و رونق كشاورزی استان مستلزم بهبود شرایط این گونه كارخانه هاست.
كیانی پور بیان كرد: شركت شهدناب در زمینه تولید آب میوه و اسانس میوه و شركت صنایع غذایی جم كه در دولت قبل راكد شده اند باید دوباره فعال شوند.
كیانی پور اظهار كرد: این شركت ها در مقطعی به دلایل مختلف از جمله بحران های جهانی، تحریم ها و شرایط بد اقتصادی و برخی چالش های دیگر تعطیل شدند.
وی عنوان كرد: مشكلات این گونه شركت ها به طور معمول مشكلات مالی و بانكی و بدهی به بانك هاست كه در صورت همكاری بانك ها می توانند به چرخه تولید برگردند.
كیانی پور بیان كرد: برای ساخت مجدد یك كارخانه تولید آب میوه و اسانس، با شرایط فعلی دست كم بین 500 تا 1000 میلیارد ریال سرمایه نیاز است كه این شركت ها با شرایط مناسب دستگاهی چندین سال است كه راكد شده اند.
وی گفت: اگر این شركت ها در سال های گذشته تعطیل نمی شدند علاوه بر اشتغال مستمر، بخش مهمی از محصولات كشاورزی استان خریداری می شد كه كمك بزرگی به بخش كشاورزی استان به حساب می آمد.
كیانی پور افزود: دولت با توجه قانون رفع موانع تولید پیگیر كمك به این واحدهاست اما بانك ها كمك زیادی نمی كنند.
وی اظهار كرد: بدون این گونه شركت ها برنامه های دولت برای افزایش صادرات غیر نفتی امكان پذیر نیست.
كیانی پور گفت: در برخی موارد سرمایه های هزار میلیارد ریالی كشور به دلیل بدهی 100 میلیارد ریال سال ها راكد مانده است و هر روز فرسوده می شوند.
وی افزود: بانك های استان علاوه بر اینكه در جذب سرمایه ها ضعیف عمل می كنند باعث تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی استان شده اند.
كیانی پور خواستار همكاری بانك ها برای بازگشت رونق تولید به استان شد و گفت: اگر این شركت ها دوباره فعال شوند می توانند بدهی خود را به بانك ها نیز پرداخت كنند اما با راكدماندن آنها علاوه بر بیكاری، فقر، زیان مالی و آسیب های اجتماعی، امكان پرداخت آسان بدهی بانك ها نیز وجود ندارد.
6110

سرخط اخبار استان‌ها