۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۹:۳۳
کد خبر: 82723544
T T
۰ نفر
تاكنون پنج هزار هكتار از اراضي كشاورزي دامغان به سيستم نوين آبياري تجهيز شد

-دامغان- ايرنا - فرماندار دامغان با تاكيد بر ضرورت تجهيز اراضي كشاورزي به سيستم آبياري نوين، گفت : تاكنون پنج هزار هكتار از اراضي اين شهرستان به سيستم نوين آبياري تجهيز شده است.

علي اصغر مجد روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا با بيان اين كه 70 درصد كشاورزي اين شهرستان به روش سنتي كشت مي شود ، افزود: تا پايان سال جاري 2هزار هكتار عرصه هاي كشاورزي دامغان به سيستم نوين آبياري تجهيز خواهد شد.
وي اظهارداشت : سال گذشته يك هزار و 50 هكتار از باغات پسته دامغان به سيستم آبياري تحت فشار مجهز شد.
وي خاطرنشان كرد : از ابتداي سال جاري تاكنون 120 ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي و استاني با هدف اجراي سيستم آبياري نوين كشاورزي در اين شهرستان هزينه شده است.
فرماندار دامغان ادامه داد : بر اساس برنامه ريزي و مطالعات انجام شده در صورت تامين اعتبارات مورد نياز در چهار سال آينده 15 هزار هكتار از اراضي كشاورزي اين شهرستان به سيستم آبياري نوين مجهز خواهند شد.
مجد توجه به رشد و توسعه بخش كشاورزي را از سياست هاي دولت برشمرد و گفت : شهرستان دامغان باتوجه به قرار داشتن در منطقه خشك و كويري و مواجه به كم آبي در خصوص اجراي سيستم نوين آبياري و رونق بيشتر اين بخش تلاش مي كند.
وي به اشتغال 35 درصدي مردم دامغان در بخش كشاورزي اشاره و اضافه كرد : در زمان حاضر 15 هزار بهره بردار در بخش كشاورزي دامغان فعاليت مي كنند.
اكنون 6 درصد سطح زير كشت پسته كشور در دامغان و 17 درصد برداشت پسته كل كشور متعلق به باغ هاي اين شهرستان است.
٨0 درصد پسته توليدي استان سمنان در دامغان قرار دارد، شهرستان دامغان داراي 15 هزار و 900 هكتار باغ پسته است كه 13 هزار هكتار آن را باغ‌هاي بارده و 2 هزار و 900 هكتار ديگر آن نيز به صورت نهال مي باشد.
9856/6026
خبرنگار: ميثم اسماعيلي** انتشار دهنده : جانعلي فتحي
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادهاي استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ كانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه كنيد.

سرخط اخبار استان‌ها