رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش شمار شهدای سوءتغذیه و گرسنگی در نوار غزه

8:46 - 20 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۶۴۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش شمار شهدای سوءتغذیه و گرسنگی در نوار غزه
شمار شهدای سوءتغذیه و گرسنگی در نوار غزه همچنان در حال افزایش است و طی شبانه‌روز گذشته چند نفر دیگر از جمله ۲ کودک به شهادت رسیده‌اند.

خبرگزاری میزان - یک بحران نگران‎کننده گرسنگی، سوءتغذیه و کم‌آبی در شمال نوار غزه در حال شکل‌گیری است و این بحران در حالی رخ می‌دهد که رژیم صهیونیستی به نسل‌کشی بیش از ۵ ماهه خود علیه مردم فلسطین در نوار ادامه می‌دهد، بدون اینکه فشار بین‌المللی برای توقف این جنایت یا تضمین ایجاد سازوکار‌های مؤثر برای رساندن کمک‌های بشردوستانه مورد نیاز صورت بگیرد.

 

افزایش شمار شهدای سوءتغذیه و گرسنگی در نوار غزه؛ ۲۵ نفر به شهادت رسیدند

 

نهاد‌های بشردوستانه به‌طور روزانه مرگ‌های ناشی از قحطی را که در سراسر غزه گسترش یافته است، چه در بیمارستان‌ها و چه در مناطق آوارگان، ثبت می‌کنند.

درباره مراکز و خانه‌های باقی‌مانده تعداد مرگ و میر‌ها در میان کودکان و سالمندان، افزایش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

 

 

تا اواخر هفته گذشته، آمار رسمی مرگ و میر ناشی از گرسنگی و سوءتغذیه اعلام شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه به ۲۰ نفر رسیده بود.

به دلیل تخریب جاده‌ها و کمبود سوخت که مانع از عملکرد آمبولانس‌ها و سایر وسایل حمل و نقل می‌شود، دسترسی به آن‌ها دشوار است.

وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین بیانیه خود گزارش داد: یک دختر ۲ ماهه در بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه بر اثر سوءتغذیه و کم‌آبی به شهادت رسید.

براساس این بیانیه، یک زن جوان ۲۰ ساله در مجتمع پزشکی الشفا نیز بر اثر سوءتغذیه و کم‌آبی به شهادت رسید.

 

 

وزارت بهداشت فلسطین با اشاره به اینکه قربانیان سوء‌تغذیه و کم‌آبی در نوار غزه به ۲۵ شهید رسید، تاکید کرد: تعداد اعلام شده شهدای ناشی از سوء‌تغذیه و کم‌آبی تنها منعکس کننده مواردی است که به بیمارستان‌ها رسیده است.

اواخر هفته گذشته نیز نهاد‌های بشردوستانه ۳ مرگ بر اثر قحطی را ثبت کردند؛ احمد وائل، کودک ۳ ساله و همچنین کودکی ۱۵ ساله در مجتمع پزشکی الشفاء که هنوز هویت وی مشخص نیست بر اثر گرسنگی و کم‌آبی به شهادت رسیدند.

علاوه بر این یک مرد ۷۲ ساله بر اثر سوء‌تغذیه و کم‌آبی در بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه به شهادت رسید.

 

 

تحمیل مداوم محاصره غیرقانونی و همه‌جانبه رژیم صهیونیستی در نوار غزه مانع از ورود و ارسال مستمر کمک‌های بشردوستانه به‌ویژه به بخش شمالی نوار غزه می‌شود.

نهاد‌های بین‌المللی هشدار دادند که به همین دلیل، صد‌ها هزار نفر از ساکنان در خطر واقعی و قریب‌الوقوع مرگ بر اثر گرسنگی و کم‌آبی هستند و این شامل هزاران زن باردار و دارای نوزاد، کودکان، افراد بیمار، نوزادان و افراد مسن است.

 

افزایش شمار شهدای سوءتغذیه و گرسنگی در نوار غزه؛ ۲۵ نفر به شهادت رسیدند

 

وضعیت در محله‌های ویران شده در سراسر نوار غزه بسیار غم‌انگیز است، جایی که ۱۰ هزار نفر در آن به دلیل سطوح بی‌سابقه قحطی در شرایط بسیار سخت زندگی می‌کنند.

با توجه به اینکه نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور عمدای و مکررا کسانی را که سعی در تأمین کمک برای خود و خانواده‌هایشان دارند، هدف قرار داده‌اند، این افراد با هر تلاشی برای سفر به پست‌های بازرسی رژیم صهیونیستی جان خود را به خطر می‌اندازند.

 

افزایش شمار شهدای سوءتغذیه و گرسنگی در نوار غزه؛ ۲۵ نفر به شهادت رسیدند

 

افراد گرسنه با رفتن به زمین‌های کشاورزی در مناطق مرزی خطرناک زندگی خود را به خطر می‌اندازند تا بخشی از محصولات باقی‌مانده را به‌دست آورند.

عادل خضر، مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا به تازگی در بیانیه‌ای، گفت: این مرگ‌های غم‌انگیز و هولناک ساخته دست بشر، قابل پیش‌بینی و کاملا قابل پیشگیری است.

آفریقای جنوبی نیز به‌تازگی یک درخواست فوری به دیوان دادگستری بین‌المللی ارائه و از این دادگاه درخواست کرد اقدامات جدیدی را انجام دهد و اقدامات قبلی خود را برای جلوگیری از قحطی در نوار غزه تقویت کند.

این درخواست به دلیل گرسنگی شدید که به مرز قحطی و سوءتغذیه حاد رسیده است و همچنین تعداد بالای مرگ و میر ناشی از گرسنگی و کم‌آبی به ویژه در میان کودکان و نوزادان ایجاد شده است.

آفریقای جنوبی به منظور رسیدگی به قحطی، گرسنگی و شرایط زندگی غیراستانداردی که فلسطینیان در نوار غزه با آن مواجه هستند، از دیوان دادگستری بین‌المللی خواست تا اقدامات احتیاطی فوری برای اطمینان از توقف سریع درگیری‌ها در آنجا اتخاذ کند؛ همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته که اقدامات فوری و مؤثری از جمله تعلیق عملیات نظامی در غزه، رفع محاصره و رفع هرگونه مانع برای دسترسی فلسطینیان به کمک انجام دهد.

 

افزایش شمار شهدای سوءتغذیه و گرسنگی در نوار غزه؛ ۲۵ نفر به شهادت رسیدند

 

رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک رژیم اشغالگر ملزم به ارائه خدمات اساسی و کمک‌های بشردوستانه فوری برای رسیدگی به مسائلی مانند قحطی و شرایط غیرانسانی زندگی در نوار است؛ باید از دسترسی به نیاز‌های اولیه مانند آب، غذا، سرپناه، پوشاک، سوخت، لوازم بهداشتی شخصی، بهداشت و کمک‌های پزشکی اطمینان حاصل کند.

آفریقای جنوبی همچنین در درخواست خود از همه طرف‌های کنوانسیون منع و مجازات جنایت نسل‌کشی خواسته که از هرگونه اقدامی که ممکن است حقوق فلسطینیان غزه را برای محافظت در برابر نسل‌کشی تضعیف کند، خودداری کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *