۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۹:۰۹
کد خبر: 82684497
T T
۰ نفر

پسته لردگان وارد بازار شد

۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۹:۰۹
کد خبر: 82684497
پسته لردگان وارد بازار شد

شهركرد- ایرنا- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری از بارور شدن 20 هكتار از90 هكتار باغ پسته شهرستان لردگان خبر داد و گفت: نخستین بار حدود 80 تن پسته مرغوب محلی این شهرستان وارد بازار مصرف شد.

ابراهیم شیرانی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به شروع طرح مطالعاتی و تحقیقاتی كارشناسان جهادكشاورزی به منظور توسعه باغات پسته افزود: با توجه به مستعد بودن هوا، خاك و آب منطقه، امكان توسعه باغات پسته تا یكهزار هكتار در شهرستان لردگان امكان پذیر است.
وی، نیاز اندك به آب، داشتن ارزش افزوده بالا و بازارپسندی این محصول و حمایت مستقیم دولت در توسعه آبیاری نوین، آموزش و ترویج را علت افزایش و توسعه باغات پسته طی چند سال گذشته دانست.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری، رقم 'احمد آقایی، فندقی و كله قوچی' را از ارقام پسته تولیدی شهرستان لردگان ذكر و تصریح كرد: با توجه به مرغوبیت این محصول، امكان صادرات به خارج از كشور نیز در دست بررسی است.
وی از پرداخت تسهیلات بلاعوض به كشاورزان برای توسعه آبیاری نوین در لردگان خبر داد و افزود: به ازای هر هكتار برای تجهیز زمین های كشاورزی به آبیاری روش ' تیپ' 80 میلیون ریال و برای هر هكتار باغ 70 میلیون ریال به كشاورزان پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از 1.5 میلیون تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات تولید می شود، سطح زیر كشت استان 270 هزار هكتار با 66 هزار بهره بردار است.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار:جهانبخش صفری
6199/6021

سرخط اخبار استان‌ها