۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۴۴
کد خبر: 82726090
T T
۰ نفر
چهار هزار و 518 هكتار زمين در دشتي بوشهر زير كشت گوجه ‌فرنگي رفت

بوشهر- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي دشتي استان بوشهر گفت: امسال در سطح چهار هزار و 518 هكتار از زمين هاي كشاورزي اين شهرستان گوجه ‌فرنگي كاشته شده است.

به گزارش ايرنا، شيرعلي بهادري رور شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: سطح زير كشت گوجه فرنگي در دشتي با وجودي كه نسبت به سال گذشته كاهش يافته اما باز هم از سطح زير كشت ابلاغي سازمان جهاد كشاورزي استان بوشهر بالاتر است و ممكن است اين امر مانند سال هاي گذشته سبب خسارتي به كشاورزان شود.
وي افزوذ: سطح زيركشت گوجه فرنگي در شهرستان دشتي براي سال زراعي جاري برابر الگوي كشت ابلاغي سه هزار 650 هكتار ‌است.
بهادري اضافه كرد: با برگزاري جلسات توجيهي و هماهنگي با كشاورزان، سطح زيركشت شهرستان نسبت به سال گذشته يكهزار 362 هكتار كاهش يافته اما باز هم اين ميزان نسبت به سهيمه ابلاغي 850 هكتار بيشتر است.
بهادري ياد آور شد: بر اساس سهميه در سال گذشته قرار بود سه هزار 750 هكتار از مزارع كشاورزي اين شهرستان به كشت گوجه فرنگي اختصاص يابد كه به علت رعايت نشدن سطح زير كشت توسط كشاورزان پنج هزار و 880 هكتار زير كشت گوجه فرنگي رفت كه مشكلات بسيار زيادي براي كشاورزان و افت شديد قيمت به همراه داشت.
بهادري تاكيد كرد: كشاورزان شهرستان دشتي معتقدند تا زماني كه تصميم عمومي كشاورزان در همه نقاط استان بر كم كردن از سطح زير كشت گوجه ‌فرنگي نباشد، برنامه كاهش سطح زيركشت به صورت دقيق عملي نخواهد شد.
در سال گذشته به علت افزايش سطح زيركشت، همرسي محصول همزمان با ديگر نقاط كشور بخش عمده از توليدات گوجه فرنگي خارج فصل استان بوشهر با ركود بازار و افت قيمت روبرو شد و روي دست كشاورزان ماند
كه دولت به ناچار براي كمك به كشاورزان و جلوگيري از خسارت بيشتر به آنان با تعيين قيمت توافقي بخشي از محصول كشاورزان گوجه كار اين منطقه را خريداري كرد.
شهرستان دشتي با 86 هزار نفر جمعيت در 80 كيلومتري جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
خبرنگار: علي اشكو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

سرخط اخبار استان‌ها